به گزارش افکارنیوز،

اگرچه گزینه‌های منتخب برای وعده صبحانه هیچ کدام صد در صد کامل نیستند اما برخی از آن‌ها می‌توانند الگویی برای تغذیه سالم در مهمترین وعده روزانه باشند:


صبحانه ژاپنی: برنج بخار پز شده همراه با سبزیجات، سویا و ماهی یکی از بهترین گزینه‌های صبحانه سرشار از منگنز، منیزیم، سلنیوم، پتاسیم و ویتامین آ است. چای سبز در صبحانه ژاپنی‌ها نیز غنی از آنتی اکسیدان هاست و به مبارزه با استرس اکسیداتیو در بدن می‌رود.


صبحانه ویتنامی: همراه با ترکیب متنوعی از سبزیجات و گیاهان از جمله گشنیز، جوانه لوبیا، نعناع، پیاز، بادام زمینی، فلفل و ... است. صبحانه ویتنامی بهترین گزینه برای بهبود خلق و خو، مبارزه با افسردگی و حفظ استحکام استخوان‌ها است.

صبحانه ویتنامی


صبحانه ایسلندی: به صبحانه کم کلسترول و همراه با مقادیر کم سدیم و فیبر فراوان معروف است. صبحانه ایسلندی یکی از سالم‌ترین الگوهای تغذیه‌ای محسوب می‌شود و کشمش و، شیر، ماست و روغن ماهی موجود در آن نیاز روزانه بدن به منگنز، سلنیوم و پروتئین را تأمین می‌کند.

صبحانه ایسلندی


صبحانه روسی: سرشار از جو، ارزن، گندم سیاه و سمولینا به همراه میوه‌های خشک و ادویه جات و ترشی جات است. این صبحانه سدیم بسیار کمی دارد و خالی از چربی‌های اشباع و کلسترول است. صبحانه روسی منبع عالی برای تأمین فیبر از طریق رژیم غذایی، منیزیم و منگنز بوده و راه خوبی برای کنترل فشار خون بالا به لطف فلاونوئیدهای موجود در آن محسوب می‌شود.

صبحانه روسی
صبحانه هندی: یکی از سالم‌ترین و محبوب‌ترین گزینه‌ها در جهان است و با زیره سبز، فلفل سبز، گشنیز، زردچوبه، و طیف وسیعی از مواد مغذی دیگر لود می‌شود. زردچوبه خواص ضد التهابی قدرتمند دارد و مانند ایبوپروفن طبیعی عمل می‌کند ضمن این که این صبحانه دوز بالایی از سلنیوم، فولات، تیامین و پروتئین و ویتامین‌های E و ب را به بدن می‌رساند.

صبحانه هندی