به گزارش افکارنیوز،

برای داشتن مغز سالم‌تر، مطمئن شوید که مغز تغذیه مناسبی داشته باشد. مغز برای کارآمد و سالم بودن هم به تمرینات ذهنی و هم به رژیم غذایی مغذی احتیاج دارد.


  آکادمی پزشکان خانواده آمریکا پیشنهاد می‌کند:


•    از یک رژیم غذایی سالم و مغذی پیروی کنید. از رژیم‌های غذایی زودگذر که در مدت زمان کوتاهی باعث کاهش وزن می‌شوند، اجتناب کنید.


•    به یک وزن ایده آل و سالم برسید و آن را حفظ کنید. همواره فشارخون، کلسترول و قندخون خود را کنترل کنید. همه این عوامل ارتباط مستقیمی با زوال عقل دارند.


•    میزان زیادی سبزیجات غنی از آنتی اکسیدان، میوه و غلات سبوس دار مصرف کنید.


•    خوردن چربی‌های اشباع شده را کاهش دهید و به جای آن اسیدهای چرب امگا 3 مصرف کنید.


•    از نظر اجتماعی و ذهنی فعال بمانید. چیزهای جدید یاد بگیرید و مغز خود را به چالش بکشید.