به گزارش افکارنیوز،

هابیل درویش مدیرعامل شرکت مترو تهران اظهار داشت: خط 7 مترو تهران در 27 کیلومتر و با 25 ایستگاه طراحی شده که جنوب شرق را به شمال غرب تهران متصل می کند که از محله افسریه آغاز و با عبور از مناطقی مانند بزرگراه محلاتی، 17 شهریور، قیام، مولوی و محمدیه به سمت شمال غرب تهران تغییر جهت داده و پس از طی کردن مناطقی شامل بریانک، آذربایجان، نواب، تونل توحید، بیمارستان امام خمینی(ره)، پارک گفتگو، بیمارستان و برج میلاد  در نهایت نیز به میدان صنعت ختم می شود. 

وی با بیان اینکه 7 ایستگاهی که در حال حاضر افتتاح شده است شامل افسریه(پادگان بسیج)، میدان محمدیه، بریانک، نواب، کمیل، پل گیشا و میدان صنعت است، ادامه داد: تمام 25 ایستگاه این خط ساخته شده اما هنوز افتتاح نشده است و به ترتیب هر ماه یک ایستگاه افتتاح خواهد شد.
درویش با اشاره به اینکه هر ایستگاه خط 7 مترو بالغ بر 12 هزار متر مربع زیربنا و در 2 طبقه ساخته شده است، یادآور شد: از مهم ترین ویژگی این خط گذر از مناطق قدیمی و اصیل شهر تهران، اتصال جنوب به شمال پایتخت، دستیابی به سایر خطوط مترو به وسیله ایستگاه های تقاطعی و داشتن پست برق مستقل است.
مدیر عامل شرکت مترو تهران خط 7 مترو را به دلیل پیش بینی پدافند غیرعامل، عمیق ترین خط مترو عنوان کرد و افزود: این خط پیش از سال 89 کلنگ زنی شد و کار ساخت آن به صورت جدی از سال 93 آغاز شد و برای آن 44 کیلومتر ریل گذاری صورت گرفته است.
درویش در خصوص خط 8 مترو تهران اضافه کرد: با توجه به اینکه خط 8 از خطوط مهمی است که در فاز اول حرم مطهر حضرت امام(ره) را به فرودگاه امام خمینی(ره) متصل می کند، در حال حاضر به 98 درصد پیشرفت رسیده که تجهیزات آن نصب و در حال نازک کاری است که طی یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.