به گزارش افکارنیوز،

 لاغری شکم و پهلو آرزوی بسیاری از افراد، اعم از زن و مرد و پیر و جوان است. اما به خاطر تصورات غلطی که در مورد انجام دادن کارهای مناسب برای آن وجود دارد بیشتر مردم از تلاش برای لاغری پهلو و شکم صرف نظر می کنند. حال می خواهیم به شما بگوییم که لاغری شکم و پهلو آنطور که فکر می کنید سخت نیست بلکه به راحتی می توانید از این چربی های نامطلوب فاصله بگیرید. پس با ما همراه باشید.

 

رژیم ساده و سالم مناسب برای لاغری شکم و پهلوهرگاه اسم رژیم می آید ممکن است یک گرسنگی طاقت فرسا را به یادتان بیاورد اما منظور از رژیم، نخوردن نیست بلکه درست خوردن است. یعنی حد تعادل نه افراط و نه تفریط. لازم نیست خیلی رژیم سفت و سختی را رعایت کنید، مهم ترین چیز هایی که باید رعایت کنید تا شکم و پهلو هایتان از بین بروند:
 

  1. غذاهای سرخ کردنی و روغن را فراموش کنید. برای اینکه بدن چربی غذا را جذب نکند می توانید روی غذای خود سماق بریزید که موجب لاغری شکم و پهلو نیز می شود.

  2. هر نوع ماده دارای شکر و قند را کنار بگذارید مثل آب نبات، قند، مربا، حلواشکری و شکلات.

  3. مصرف مواد نشاسته‌ای مثل نان، برنج، سیب‌زمینی و… تا حد ممکن به حداقل برسانید.

  4. نوشیدن آب می‌تواند تعادل سدیم را در بدن حفظ کند. روزانه حداقل 8 لیوان آب مصرف کنید که باعث دفع سموم مضر بدن می‌شود.

  5. مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهید و هنگام گرسنگی سعی کنید بیشتر از میوه و سبزیجات استفاده کنید.

با رعایت این 5 مورد به راحتی می توانید خود را از سنگینی پهلو و شکم تان خلاص کنید. اما اگر در کنار این رژیم لاغری شکم و پهلو، ورزش های هوازی نیز انجام دهید به کار خود سرعت خوبی می دهید.

ورزش‌های هوازی اثرات بسیار مفیدی در سلامت قلب و عروق دارند و همچنین باعث از بین بردن چربی‌های بدن می شوند. اگر شما  بیشتر نیازمند اثرات چربی‌سوزی هستید، کافی است 

 

حداقل هفته‌ای 5 روز به مدت یک ساعت ورزش‌های هوازی انجام دهید.

اگر در ابتدای کار روزی یک ساعت برایتان دشوار است از روزی 15 دقیقه شروع کنید و هر یک تا دو روز یکبار مقدار آن را تا 10 دقیقه افزایش دهید تا به روزی یک ساعت برسید. از تمام ورزش‌های هوازی به منظور چربی سوزی می‌توان استفاده کرد، اما ورزش‌هایی که چربی‌ سوزی بیشتری دارد عبارتند از : پیاده روی تند + پیاده روی برعکس، دویدن آرام ، تردمیل و دوچرخه ‌ثابت.
 

خوردن چربی برای از بین بردن چربی های بدن!

آیا می دانستید که تمام چربی‌ها به یک اندازه برای ما خطرناک نیستند؟ چربی غیر اشباع در روغن زیتون، گردو، آجیل، غذاهای دریایی و تخم مرغ یافت می شود. این چربی برعکس چربی اشباع، باعث کاهش تری گلیسیرید ها (اسیدهای چرب) و افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد می گردد و به این طریق کلسترول وارد کبد می شود.
این نوع چربی افسردگی و آلزایمر و سرطان سینه را دور می کند، جلوی تنگی تنفس را می گیرد، عوارض خونی در دیابتی ها را کم کرده، باعث تقویت سیستم ایمنی می شود و با بیماری ها می جنگد. همچنین، جلوی ضربات تشنج را گرفته و باعث سلامت قلب ، عصب و عضله می شود.

چربی‌های اشباع مثل کلسترول به خاطر اینکه به راحتی با اکسیژن ترکیب می‌شود، جزو چربی‌های مضر است و چربی‌های چند زنجیره‌ای اشباع نشده مثل روغن ذرت هم از چربی‌های واقعا خطرناک محسوب می‌شوند.  

خبرهای تعجب انگیز در مورد لاغری شکم و پهلو

شکلات یا پودر کاکائو که از دانه‌های کاکائوی بدون چربی از زمین به دست می‌آید، حاوی ترکیباتی است که پتانسیل لازم برای محافظت در مقابل بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، سرطان و دیابت را دارد. در ضمن شکلات سرشار از فیبر است و شما با خوردن مقدار کمی از شکلات احساس سیری خواهید کرد. همچنین شکلات تلخ اشتهای شما را نسبت به غذاهای شور و چرب کم می‌کند، بنابراین تعجبی ندارد شکلات یک خوراکی شکم‌صاف کن به شمار بیاید!

متخصصان معتقدند، کم‌خوابی می‌تواند هورمون‌‌ استرس (کورتیزول) را افزایش دهد و در نهایت باعث تجمع چربی شکمی و کاهش میزان هورمون لپتین می‌‌شود. این هورمون وظیفه مهار اشتها را در بدن به عهده دارد. به این ترتیب وقتی فرد خواب کافی نداشته باشد، میزان آمینواسید گرلین (محرک اشتها) در بدنش از سطح استاندارد بالاتر می‌رود و افزایش آن باعث می‌شود فرد سراغ خوردن خوراکی‌های پر کربوهیدرات مثل  کیک، نان، شیرینی، چیپس و... برود و به همین خاطر چاقی سراغ فرد می‌آید.

نکات کلیدی در زمان ورزش  پهلو و شکم

- سعی کنید از عضله های اصلی خود کار بیشتری بکشید تا سریعتر خوش اندام و صاحب پهلو و شکم تخت شوید هر نوع ورزشی میتواند شامل این نکته باشد پیلاتس، یوگا و انواع ورزشهایی که روی عضلات اصلی متمرکز هستند.

- عضله های خود را منقبض کنید، در هر حرکت باید احساس انقباض بیشتری کنید. این نوع حرکت را می توانید روی عضلات باسن یا شکم انجام دهید.

- در زمان پیچ و تاب دادن به خودتان کمر خود را بچرخانید و سعی کنید حرکات از پایین دنده ها شروع شود. اما باسن را ثابت نگه دارید.

- اگر می خواهید عضلات شکم را قوی کنید و از عضلات پایین کمر محافظت کنید با هر دم یک بازدم عمیق انجام دهید.