جالب است بدانید که غذاهای خیابانی که بعضا شماری از مردم حتی یک بار هم در عمرشان طعم آن ها را نچشیده اند، همایشی بین‌المللی به همین نام نیز دارد و همه ساله، در کشورهای مختلف جهان برگزار می شود. طی این مراسم، هزاران آشپز از سراسر دنیا در کشور میزبان، حضور به هم رسانده و در طول ۵ روز بهترین غذاهای خیابانی دنیا را پخته و ارائه می کنند.

پیام اصلی این جشنواره‌ نیز این است که غذای خوب لزوما نباید گران‌قیمت باشد. اگر دوست دارید با محبوب‌ترین و خوش‌طعم‌ترین غذاهای خیابانی در نقاط مختلف جهان آشنا شوید، در ادامه مطلب با روزیاتو همراه باشید.

تایلند: Hoy Tord

Hoy Tord-w700

«هوی ترد» نوعی املت دریایی است که خمیر آن از ترکیب دو نوع آرد، لیموترش و آب درست‌شده و با تخم‌مرغ پخته می‌شود. سپس با میگو، ماهی مرکب یا صدف دریایی سرو می‌گردد. دورچین غذا هم شامل گشنیز، نخودفرنگی، پیازچه، فلفل و سس ماهی است.

ژاپن: سوکیا گیودون

این خوراک ژاپنی که نوعی غذای خیابانی نیز محسوب می شود شامل یک کاسه برنج به همراه گوشت چرخکرده پخته، پنیر و نیمرو است که با کیمچپی سرو می شود.

 

این خوراک ژاپنی که نوعی غذای خیابانی محسوب می شود شامل یک کاسه برنج به همراه گوشت چرخکرده پخته، پنیر و نیمرو است که با کیمچپی سرو می شود.

مالزی: اسم لاکسا

Assam Laksa-w700

 

آسام لاکسا نوعی سوپ دریایی و تمبر هندی است که در مالزی محبوبیت بسیاری دارد و دلیل خوشمزگی آن نیز ادویه مخصوصی که در طبخش مورداستفاده قرار می‌گیرد.

برزیل: پیکانا

1

 

برزیلی ها در حالت سنتی، گوشت را به سیخ کشیده، نمک زده و روی زغال کباب می‌کردند. از این روش برای پخت Picanha که تکه‌ای گوشت راسته با یک لایه چربی است، استفاده می‌کنند.

اندونزی: Sate Maranggi

Sate Maranggi-w700

 

این غذا در واقع گوشت چرخ‌کرده‌ی گوساله است که روی آتش کباب شده و به همراه سالاد چیلی، سرکه ، گوجه‌فرنگی و مقداری برنج سرو می‌شود.

برزیل: Pastel de queijo

Sate Maranggi-w700

 

نوعی پیراشکی است که در بخش جنوب شرقی کشور بیشتر وجود دارد و محتویات داخلی آن را مرغ یا گوشت چرخ‌کرده و پنیر تشکیل می‌دهند. این غذا نوع شیرین هم دارد که معمولا با میوه‌های گرمسیری، شکلات یا کارامل سرو می‌شود.

ژاپن: اوکونومیاکی

2

 

یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی کشور ژاپن شامل خمیر، کلم، روده خوک و پیازچه است که با سس مایونز و سس کچاپ سرو می شود. این خوراک تقریبا در همه رستوران های سرزمین آفتاب تابان یافت می شود.

اندونزی: Sate Maranggi

یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی کشور ژاپن شامل خمیر، کلم، روده خوک و پیازچه است که با سس مایونز و سس کچاپ سرو می شود. این خوراک تقریبا در همه رستوران های سرزمین آفتاب تابان یافت می شود.

 

این غذا در واقع گوشت چرخ‌کرده‌ی گوساله است که روی آتش کباب شده و به همراه سالاد چیلی، سرکه ، گوجه‌فرنگی و مقداری برنج سرو می‌شود.

هند: بریانی حیدرآبادی

Hyderabadi Biryani-w700

 

هندی‌ها هم غذایی به نام بریانی دارند که متشکل از برنج پر ادویه با گوشت و سبزیجات می‌شود. این غذا به سبک‌های مختلف طبخ می‌گردد که یکی از آن‌ها شامل برنج باسماتی، مرغ، ماست، لیموترش، ادویه ماسالا، گشنیز تازه و پیاز سرخ‌کرده می‌شود.

آمریکا: چورو

Churros Sundae-w700

 

این خوراکی خیابانی در اصل خمیر شیرین سرخ‌کرده (شبیه شیرینی بامیه) با بستنی و آجیل است که در اُرگان بیشتر پیدا می‌شود.

ویتنام: Banh Xeo

Banh Xeo-w700

 

این پنکیک که نوعی غذای دریایی است در سفال و روی آتش طبخ می‌شود.

آلمان: currywurst

14

آلمانی ها علاقه فراوانی به سوسیس دارند و یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی آنها همین currywurst است که در داخل کچاپ و سُس کاری خوابانده می شود و زمانی که با سیب زمینی سرخ شده خورده می شود بسیار لذیذ است.