شفر برزیلی بود قائدی بازی می کرد

در آستانه دیدار تیم های رده ۱۲ و ۱۶ جدول رده بندی که به ترتیب استقلال و سیاه جامگان هستند تیم تهرانی که فصل قبل را با جایگاه نایب قهرمانی به پایان برد همچنان در وضعیت بدی در جدول رده بندی قرار دارد.

علیرضا اکبرپور در گفت و گو با مشرق، درباره رویارویی استقلال با تیم سیاه جامگان حرف زد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

*استقلال در کیش هم نتوانست منتخب این جزیره را شکست بدهد! چرا این تیم به این روز افتاده است؟

- من قبلا هم گفته ام که استقلال به یک تمام کننده قهار نیاز دارد. مهاجمی که از ۵ موقعیت، ۳ تای آن را تبدیل به خطر بالای ۹۰ درصد کند. مادامی که این فرصت برای تیم ایجاد نشود و بازیکنی با این ویژگی ها نباشد اوضاع بر همین منوال است.

* اما الان استقلال مهاجمان خوبی دارد که همگی در فصول گذشته خوب کار کردند؟

- این را قبول دارم که در فوتبال بدشانسی وجود دارد ولی اگر می توانستند کاری از پیش ببرند حتما ۱۱ هفته فرصت خوبی برای این کار است. همه بازیکنان پست حمله استقلال از خوبها هستند قبول، اما وقتی گل نمی زنند یا کلا دوتا گل زده اند نشان می دهد هیچکدام شان در این هفته ها در شرایط خوب روحی - روانی قرار ندارند. از این رو باید یک مهاجم تمام کننده بیاورند.

* برگرداندن برزای و محسن کریمی تا چه اندازه می تواند به این تیم کمک کند؟

- قطعا این جوانان انگیزه بالایی برای نشان دادن خودشان دارند. از طرفی فوتبال شان هم در فاز هجومی تأثیرگذار است. با این وجود فکر می کنم باز هم هیچکدام از آن ها تمام کننده نیستند.

* چرا از قائدی بازی گرفته نمی شود؟

- این به ذات فوتبالی شفر برمی گردد. او از فوتبال ماشینی آلمان آمده که هیچ اعتقادی به دریبلینگ و بازی فردی ندارد. آنها در فوتبال پیرو سبک تیمی و کار گروهی هستند نه بازی فردی. شاید اگر شفر برزیلی بود قائدی هر بازی فیکس بازی می کرد. او اعتقادی به این نوع فوتبال ندارد.

* فکر می کنید قائدی می تواند به استقلال کمک کند؟

- در همین فصل در روزهایی که منصوریان سرمربی بود هر بار به میدان آمد به اندازه دو برابر موقعیت هایی که تا قبل از ورودش به زمین داشتند موقعیت خلق کرد. به هر حال مربیگری سلیقه ای است و باید دید شفر در ادامه چه می کند.

* فکر می کند او بتواند استقلال را در جدول بالا بیاورد؟

- باید به او زمان داد. مربی که از هفته هشتم تیم را در دست گرفته و خودش هم بازیکنان را انتخاب نکرده شناختی از تیم ندارد که بخواهد آن را یک شبه نجات دهد.

* اما در برخی موارد عکس این اتفاق رخ داده است؟

- این مربوط به تیم هایی است که دچار بحران روحی روانی نشده اند. نه استقلال که بازیکنانش اگر تا نیمه اول گل نزنند دست و پای شان می لرزد.

* بازی با سیاه جامگان را چطور می بینید؟

- قطعا بازی دشواری برای استقلال خواهد بود. شاید اگر این دو تیم قبل از تعطیلات به مصاف هم می رفتند شانس استقلال برای برد بیشتر بود. آنها نفت را برده بودند و با تیم ته جدولیِ شکست خورده از استقلال خوزستان بازی داشتند. اما در این مدت که لیگ تعطیل بود هر دو تیم از شرایط بازی دور شدند. البته سیاه جامگان با سرمربی جدیدش برای رهایی از قعر جدول در خانه بازی می کند. استقلال در مشهد روز دشواری را پیش رو دارد و اگر می خواهد دست پر به تهران برگردد باید با فکر بازی کند.