کمبود ٤٠ درصدی تخت بیمارستان در تهران

مقیمی استاندار تهران در نشست مشترک با اعضای شورای شهر اظهار کرد: در شرایطی به سرمی بریم که دولت، مجلس و شورای شهر تهران برای توسعه تهران باید هم جهت باشند و امیدواریم بتوانیم همگرایی خوبی داشته باشیم و باید اختلاف نظرها را به جهت گیری مشترک تبدیل کنیم.

وی افزود: ٨ میلیون جمعیت در شهر تهران و ٥ میلیون ٥٠٠ هزار تن جمعیت شهرستان های استان تهران است که این جمعیت 13.5 میلیونی ١٧ درصد جمعیت کشور را شامل می شوند.

مقیمی عنوان کرد: گهگاه شهرستانهای استان البرز هم مشکلاتی را از جمله تشدید آلودگی هوا بر تهران می افزایند؛  این در حالی است که آلودگی هوا مهمترین مشکل پایتخت است.

 وی افزود: باید آلودگی هوای تهران را طی این ٤ سال به حد قابل توجهی کاهش دهیم.در این راستا طی سالیان گذشته اقداماتی بی اثر و هزینه بر از جمله بنزین یورو ٤ هم در دستور کار قرار گرفت و اگر به جای این همه هزینه برای فیلتر دوده اتوبوس ها و تعویض کاتالیست هزینه ای اقدام شده بود، به مراتب کمتر از هزینه سوخت یورو ٤ می شد و از کاهش آلودگی هوای شهر کاسته می شد.

 مقیمی عنوان کرد: ترافیک تهران قفل شده و حتی جلسات ما هم به خاطر این ترافیک با تاخیر آغاز می شود. باید شورا و شهرداری کمک کنند و حوزه حمل و نقل عمومی را سر و سامان دهند.