یک عروسی غیر تجملی چقدر آب می خورد؟

بر اساس این محاسبه برخی هزینه ها به شرح زیر است:

*کمترین هزینه رهن یک واحد کوچک دو نفره در یک محله متوسط و با امکانات معمولی ۳۰ میلیون تومان است. این طور تعیین هزینه بسیار خوشبینانه است چرا که الان بیشتر صاحبخانه ها علاقه عجیبی به دریافت کرایه دارند تا پول پیش.

*قیمت حلقه معمولی بدون نگین از حدود ۵۰۰ هزار تومان شروع می شود به بالا

*کمترین هزینه برای خریدسرویس طلا شامل گردنبند، دستبند، گوشواره و در مواردی انگشتر ۵ میلیون تومان است. در این مورد قیمت حداکثری وجود ندارد که سرویسهای جواهری ساخته میشوند که گاهاً قیمتهای نجومی و سر به فلک کشیده دارند.

*حداقل قیمت برای خرید یک آینه و شمعدان روکش نقره ۲۵۰ هزار تومان است.

* سرویس لوازم آرایشی، سرویس حوله، چمدان، لباس شخصی، لباس مجلسی و… در مجموع حداقل معادل ۲ میلیون تومان

*تالارها و باغها برای ورودیه مبلغی جداگانه دریافت میکنند که برای تالارها در روزهای وسط هفته از ۳۰۰ هزار تومان و اعیاد و آخر هفته از ۴۰۰ هزار تومان است و برای اجاره باغ هم ورودیه حداقل یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. پس از آن هم برای هر مهمان باید هزینه جداگانه پرداخت شود که آن هم براساس تنوع منوی انتخابی قیمتها متغیر است و متوسط قیمت برای هر نفر حدود ۸ هزار تومان است. در برخی از تالارهای لوکس و گرانقیمت همین قیمت برای هر نفر به حدود ۱۰۰ هزار تومان هم میرسد. با جمع هزینه های تالار حداقل قیمت نهایی با احتساب هزینه های جانبی برای یک مراسم ۲۵۰ نفره حدود ۶ میلیون تومان است.

*هزینه شیرینی برای حدود ۲۵۰ نفر مهمان معادل ۲۰۰ هزار تومان است.

*کیک عروسی از حدود ۳۰۰ هزار تومان شروع می شود.

* میوه برای ۲۵۰مهمان هزینهای حدود ۷۰۰ هزار تومان را به خود اختصاص می دهد.