به گزارش افکارنیوز،

حسین نجف زاده با بیان اینکه از ۱۶ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فرودین ماه سال جاری روزانه ۹ اکیپ نسبت به بازرسی و نظارت اقدام می‌کردند، افزود: در این ایام نزدیک به ۳۰ ناظر فعالیت داشتند.

وی به همراهی بازرسانی از ادارات صنعت و معدن، بهداشت، اتاق اصناف، استاندارد، دامپزشکی و گردشگری اشاره کرد و متذکر شد: در دو روز آخر تعطیلات به دلیل گزارش تخلفاتی در پایانه مسافربری اردبیل بازرسانی از اداره حمل‌ونقل نیز با ما همراه شدند.

به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در بازه زمانی ذکر شده هزار و ۲۴ پرونده تشکیل شد که از این تعداد ۶۹۵ فقره مربوط به تخلفات صنفی کالا و خدمات، ۲۱۹ فقره مربوط به بهداشت، دارو، درمان و دامپزشکی و ۱۱۰ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز است.

نجف زاده با بیان اینکه از این تعداد پرونده ۸۲۹ فقره توسط اکیپ‌های بازرسی و مابقی در پی مراجعات انتظامی و شاکی خصوصی تشکیل شده است، ادامه داد: جمع جرایم نقدی سه میلیارد و ۳۳۰ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۴۱۳ ریال است.

وی با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی پرونده‌ها افزود: از جمله دلایل کاهش پرونده‌ها رکود نسبی بازار، هماهنگی دستگاه‌ها و رسیدگی فوری به پرونده‌ها و اطلاع‌رسانی به موقع است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان با اشاره به اینکه در طول تعطیلات مشکل خاصی از جمله نوسان قابل‌توجه قیمت کالاها را شاهد نبودیم، ادامه داد: تنها در گوشت مرغ شاهد نوسان ۱۰ الی ۱۲ درصدی قیمت مرغ بودیم.

به گفته نجف زاده بیشترین تخلفات این بازه زمانی تخلفات صنفی است که به ترتیب شامل عدم درج قیمت، عدم رعایت موازین بهداشتی و گران‌فروشی است.

وی همچنین با اذعان به اینکه کمتر از ۲۰ درصد از پرونده‌های تخلف تشکیل شده مربوط به شکایت مردمی است، ادامه داد: شکایات مردمی نیز با ۶۰ درصد کاهش به نسبت سال‌های گذشته مواجه است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کاهش سفرهای نوروزی، اطلاع‌رسانی دقیق و توزیع اقلام ضروری به وفور از جمله میوه و گوشت را از جمله دلایل کاهش شکایات مردمی عنوان کرد.