سهام عدالت از هفته آینده آزادسازی می شود

سید حمید کلانتری روز یکشنبه در نشست با تعاونگران شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان در فرمانداری زابل اظهار داشت: با این اقدام 2 دهک نخست جامعه سهام عدالت خود را به صورت کامل دریافت می کند.

وی افزود: 352 شرکت تعاونی سهام عدالت در شهرستان های کشور وجود دارد که باید برنامه ریزی خوبی در این خصوص داشته باشند.

کلانتری گفت: یکی از دغدغه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توجه به نقش تعاونی برای احیا و توسعه مناطق محروم است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: منطقه سیستان با شمار زیادی شرکت تعاونی ظرفیت تبدیل شدن به خاستگاه نهضت تعاون در کشور را دارد.

منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

وی افزود: یکی از قابلیت های سیستان و بلوچستان توسعه تعاونی های صنایع دستی است به طوری که با ایجاد این تعاونی ها، محصولات بومی منطقه بهتر از گذشته در شهر تهران و سایر شهرهای گردشگری کشور به فروش می رسد.

کلانتری همچنین از تاسیس تعاونی توسعه عمران شهری در زابل خبرداد و گفت: در هر شهرستان ظرفیت ایجاد یک تعاونی توسعه عمران شهری وجود دارد.

وی ایجاد تعاونی صیادان را باعث رونق اقتصادی منطقه دانست و تصریح کرد: تشکیل تعاونی صیادی موجب رونق اقتصادی و بهره وری بیشتر از آب موجود در منطقه خواهد شد.

وی به مردم سیستان و بلوچستان برای حضور استاندار فرهیخته و فعال تبریک گفت و بیان کرد: علی اوسط هاشمی به خوبی معضلات و مشکلات استان به خصوص در بخش تعاون را پیگیری می کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهارداشت: چهار هزار و 602 تعاونی در این استان با عضویت یک میلیون و 322 هزار نفر به ثبت رسیده است.

مهرداد جهاندیده افزود: وجود قوانین و ضوابط محدود کننده از مهمترین مشکلات در حوزه تعاون است که فعالان در این حوزه از آن رنج می برند و نیاز است یک کمیته با حضور صاحب نظران حوزه قوانین این مشکلات را شناسایی کنند و در خصوص آنها چاره اندیشی شود.

وی اظهار داشت: طرح پایلوت با برنامه زمانبندی مشخص باید برای سیستان و بلوچستان به خصوص منطقه سیستان در زمینه توسعه تعاونی ها، توانمندسازی و رفع مشکلات اجرا شود.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز با حضور در منطقه سیستان از بازارچه و پایانه مرزی میلک، کارخانه سوسیس و کالباس بنجار دیدن و در نشست با تعاونگران منطقه سیستان در سرسرای فرماندار زابل شرکت کرد.