به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، میرجواد سلیمانی افزود: این موتور که روی پژو پارس عرضه خواهد شد، آزمون های لازم را گذرانده و آزمون های استاندارد آن در حال اتمام است.

وی خواستار توسعه نسخه ۱۶۰۰سی سی موتور XUM شد، به طوری که مصرف سوخت آن حدود شش لیتر درهر۱۰۰کیلومتر باشد.

سلیمانی افزود: بعد از عرضه موتور XUM روی پارس در صورت کسب نتایج مورد نظر، از این موتور در ۴۰۵ نیز استفاده و به این ترتیب تمامی محصولات سواری ایران خودرو یک مرتبه ارتقا می یابد.

قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو اظهار داشت: از آن جا که توان و گشتاور مهم ترین شاخص ها برای مشتریان پارس با موتور XUM هستند، این محصول با کلاس فروش متفاوت عرضه خواهد شد و به دلیل تغییر حجم موتور، باید استانداردهای لازم و مجوز شماره گذاری را نیز دریافت کند.

وی از عرضه ۲۰۰۰ دستگاه پارس مجهز به موتور XUM در اواخر دی ماه خبر داد و گفت: همه تصدیق هایی که روی ۴۰۵ انجام شده روی پارس نیز انجام شده تا موتور XUM روی آن قرار گیرد.

سلیمانی، پارس ELX با موتورXU۷L۴ را از محصولات پرطرفدار ایران خودرو دانست که به دلیل محدودیت های بین المللی، ایران خودرو تصمیم گرفت موتور XUM را جایگزین موتور قبلی این محصول کند.

وی، توان و گشتاور بالا را از ویژگی های مهم موتور XUM نام برد و گفت: به غیر از تغییر موتور، بخش های دیگری نیز به صورت آپشن روی پارس ELX عرضه می شود.

سلیمانی کاهش هزار یورو ارزبری و نزدیک به یک میلیون تومان قیمت تمام شده به ازای هر خودرو را از نتایج توسعه موتور XUM در ایران خودرو دانست و گفت: به دلیل نصب موتور XUM در پارس، سیستم اکسل عقب نیز داخلی سازی شده است.