به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، مراسم گرامیداشت یومالله ۱۲ بهمن، سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی، صبح امروز در محل ترمینال شماره ۱ فرودگاه بینالمللی مهرآباد برگزار شد.

در این مراسم وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی(حجت‌الاسلام سید‌محمد‌حسن ابوترابی‌فرد) و تنی چند از دست‌اندرکاران صنعت حمل و نقل هوایی حضور داشتند.

بنابراین گزارش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، از ورود بیش از ۷ فروند هواپیما تا پایان سال به ناوگان هوایی کشور خبر داد و افزود: در دو ماهه اخیر تلاش کردیم که زمینه‌های آزادسازی نرخ بلیت هواپیما را فراهم کنیم.

حمید رضا پهلوانی بیان اینکه تنها شرط تامین صندلی پرواز، تامین منابع ارزی ایرلاین‌ها است، تصریح کرد: اگر شرکت‌های هواپیمایی بتوانند این منابع ارزی را تامین کنند در یک پروسه کمتر از یک ماه شاهد افزایش ۲ درصدی تعداد صندلی پرواز خواهیم بود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: آزاد‌سازی نرخ‌های حمل و نقل هوایی یک سیاست کلان است که نیاز به هماهنگی میان قوه مجریه و مقننه دارد.

وی اظهار داشت: افزایش قیمت بلیت هواپیما یکی از تصمیماتی بوده است که به دنبال قیمت سوخت انجام گرفت و باید اجرایی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در حال حرکت به سمت آزادسازی نرخ بلیت هواپیما هستیم اما اینکه چه زمانی این اتفاق می افتد به هماهنگی دو قوه مجریه و مقننه مربوط است.

پهلوانی درباره بدهی ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌های کشور و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، اظهار داشت: بدهکاری شرکت‌ها به دلیل استنباط‌های متفاوتی است که از بخش‌های مختلف برای این صنعت دارند؛ این امر نیازمند هماهنگی است تا بخشنامه‌ها به صورت مدون و یکنواخت اجرایی شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به برگزاری جلسه مشترک ۳ جانبه بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، ‌مدیران ایرلاین‌ها و سازمان هواپیمایی کشوری، گفت: در این جلسات به دنبال اجرای سیاستی هستیم تا بدهی شرکت‌های هواپیمایی پرداخت شده و یا کاهش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره اقتصادی شدن فرودگاه‌های کشور توضیح داد: در حال حاضر ۳ فرودگاه اقتصادی کشور منبع اقتصادی مناسبی برای تامین هزینه‌های دیگر فرودگاه‌ها هستند و خوراک اقتصادی برای فرودگاه‌های دیگر به شمار می‌روند که از قبل هم این شیوه معمول بوده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: فرودگاههای بین المللی کشور تامین منبع فرودگاههای دیگر را انجام میدهند ضمن آنکه شرکتهای منفعل هم باید در تامین بدهی خود به شرکت فرودگاهها بهتر عمل کنند.