به گزارش افکارنیوز، تا چند ماه پیش کمیته قیمت‌گذاری خودرو متشکل از نمایندگان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان تعزیرات حکومتی و خودروسازان و قطعه‌سازان، قیمت خودروهای داخلی و وارداتی را تعیین و ابلاغ می‌کرد با این حال از حدود سه ماه پیش به دنبال انتقاد رییس‌جمهوری از افزایش قیمت خودروهای داخلی، شورای رقابت به طور جدی وارد عمل شده و اعلام کرد که هیچ نهاد و سازمانی به غیر از این شورا حق قیمت‌گذاری خودرو به عنوان کالایی انحصاری را ندارد.

به این ترتیب شورای رقابت با گذشت حدود سه ماه از آن زمان دستورالعمل قیمت‌گذاری خودروهای داخلی را ابلاغ کرد اما این شورا تاکنون هیچگونه اظهارنظری درباره چگونگی قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی نداشته است.

این در حالی است که در گذشته اخبار متعددی از تخلفات شرکت‌های واردکننده خودرو منتشر شده است که در یکی از جدیدترین این اخبار، چندی پیش معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که یک شرکت واردکننده خودرو به دلیل گران فروشی به پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان جریمه محکوم شده است.

در چنین شرایطی که شرکت‌های واردکننده مراحل عرضه و قیمت‌گذاری خودرو را بنا به تشخیص خود انجام می‌دهند و در حالی که به گفته شورای رقابت هیچ نهاد و سازمانی به جز این شورا حق قیمت‌گذاری خودروها را ندارد و باز هم در شرایطی که این شورا تاکنون هیچگونه اظهارنظری درباره قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی نداشته است، مشخص نیست که چه سازمان و نهادی باید قیمت خودروهای وارداتی را تعیین کرده و بر عملکرد واردکنندگان نظارت کند.

این ابهامات در حالی است که به گفته مقامات مسوول، برخی از شرکتهای واردکننده خودرو همچنان به تخلفات خود ادامه میدهند.