به گزارشافکارنیوز، اگر قبضی ازطریق ۹۹۹۰ پرداخت شده، اما وصولی آن در سیستم موجود نیست و خط وصل نشده، راه‌حل آن این است که مشترکان با مراجعه به مراکز تلفن ثابت(تهران و البرز) و ادارات مشترکان(سایر استان‌ها) و عرضه‌ی اصل کارت ملی و پرینت حساب خود که از بانک اخذ شده(در صورتی که مبلغ به حساب اعاده نشده باشد) نسبت به پیگیری اقدام کنند.

اما درباره‌ی نحوه عضویت در خدمات غیرحضوری، باید گفت که مشترکان می‌توانند با مراجعه به سایت همراه اول، خدمات مشترکان، خدمات غیرحضوری را انتخاب و اطلاعات درخواستی را وارد کنند و پس از تایید پیام دریافتی در پست الکترونیک به مراکز تلفن ثابت(تهران و البرز) و ادارات مشترکان(سایراستان‌ها) مراجعه و با ارایه‌ی مدارک لازم(اصل و تصویر کارت ملی) و تکمیل فرم مربوطه اقدام کنند.

بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات، با وارد کردن نام کاربر و رمز عبور دریافتی میتوانند نسبت به قطع و وصل به تقاضای مشترک و مفقودی، تغییر آدرس، دریافت ریزمکالمات، دریافت PIN ,PUK اقدام کنند.