به گزارش افکار، آقاي دکتر ديواندري مديرعامل بانک پارسيان به همراه اعضاي هيئت مديره شرکت تامين انديش پارس روز چهارشنبه مورخ دوم بهمن ماه ۱۳۹۲ از شرکت تامين انديش پارس بازديد کرد .

در این بازدید که مصادف شد با سالروز تاسیس شرکت تامین اندیش پارس، دکتر دیواندری با تبریک سالگرد تاسیس شرکت، ابراز امیدواری نمودند که راه درستی که تامین اندیش پارس در پیش گرفته است، استمرار یابد.
درابتدای جلسه معاونت طرح و برنامه شرکت تامین اندیش پارس، ضمن معرفی نحوه تاسیس، استراتژی، زیرساخت ها و ساختار تشکیلاتی شرکت، خلاصه ای از مهمترین دستاوردها، موفقیت ها و نتایج عملیاتی و وصول مطالبات معوق را طی سال های اخیر بیان کرد. شایان توجه است؛ وصول مطالبات معوق تامین اندیش پارس در حال عبور از مرز ۸۱۰۰۰ میلیارد ریال است که با توجه به موضوع مهم مطالبات معوق بانکی در سطح کشور رکورد قابل توجه و دست نیافتنی را خلق کرده است.

آقای دکتر دیواندری مدیر عامل بانک پارسیان در این مراسم اظهار داشت: باتوجه به شناخت قبلی که از مدیرعامل تامین اندیش پارس دارم مطمئنم که این دستاوردها ناشی از مدیریت خوب مجموعه بوده است و همچنین متدولوژی علمی و نحوه ی پیاده سازی استراتژی های تدوین شده شرکت است که باعثاین موفقیت ها شده است. ایشان از نحوه ی پیاده سازی استراتژی بر پایه Balance Sccore Card در شرکت اعلام رضایت کرد واظهار امیدواری داشت که روزی در بانک پارسیان نیز این مهم عملی شود.

وی همچنین در ادامه تاکید کرد؛ اگر مراحل اجرای کار، خوب تعریف و تشریح نگردد و ارزیابی دقیقی از آن صورت نگیرد‌ و پاداش خوبی به تلاش و عملکرد پرسنل داده نشود، ‌ این موفقیت ها در سازمان نهادینه نشده و استمرار نمی یابد.

مدیرعامل بانک پارسیان خاطرنشان کرد: موفقیت های شرکت تامین اندیش، مرهون نگاه علمی به موضوع وصول مطالبات، به عنوان یک حرفه و تخصص، نوآوری و دیدگاه خوب مجموعه به موضوع حاصل شده است. امروزه موضوع Credit Factoring در بانک های دنیا عامل مهمی است و شرکت های وصول مطالبات از بدنه ی بانک ها جدا هستند. بانک جایی است که باید به مشتری خدمات ارائه کند، بهره و سود رساند و در زمینه وصول مطالبات بایستی در محل مناسبی مطالبات معوق وصول شود.

مدیونین و بدهکاران بانکی دو گروه هستند، گروه اول آنهایی که توان پرداخت ندارند و گروه دوم آنهایی که قصد پرداخت ندارند که البته فراوانی گروه دوم بسیار کمتر از گروه اول است و از منظر دیگر بدهکاران بانکی در دو دسته طبقه بندی می شوند: آنهایی که تحلیل اقتصادی دارند و عمداً منابع بانک را به سرمایه هایی مانند املاک بدل نموده و باتوجه به افزایش قیمت ها منتظر می مانند تا نقطه ای که دیگر مجبور شوند، بدهی خود را بپردازند و دسته دوم کسانی هستند که خود متضرر شده اند یا از دیگران طلب دارند و بدلیل مشکلات اقتصادی توان بازپرداخت معوقات را از دست داده اند.

برای وصول مطالبات باید از همه روش ها استفاده کرد، اما اینجانب به وصول مسالمت آمیز مطالبات بانک اعتقاد راسخ دارم. کار وصول مطالبات بسیار تخصصی و حرفه ای است و خوشبختانه در کشور ما این شرکت توانسته با تیزبینی به خوبی، طی سال های اخیر عمل کند. عملیات وصول علمی مطالبات معوق از این به بعد نیز با حمایت جدی بانک روبرو خواهد شد ودر همه موارد بانک در کنار شرکت تامین اندیش پارس است و تقویت این شرکت جزو برنامه های بانک پارسیان است.

باتوجه به توانمندی و پتانسیلی که از شرکت تامین اندیش پارس سراغ دارم این انتظار است که بیش از پیش و با سرعت بیشتری معوقات بانک کاهش یابد. ما در بانک منتظر نظرات و پیشنهاداتی برای حل موضوع کاهش مطالبات معوق هستیم و عموما اقدامات قضایی را آخرین راه حل موضوع وصول مطالبات میدانیم و تنها گرفتن حکم قضایی و بایگانی آن، راه حل کاستن از مطالبات معوق نیست و باید به وصول منجر شود. از زمانی که سرفصل یک تسهیلات، به سرفصل مشکوک الوصول وارد شود دیگر سود آن قابل شمارش نیست لذا نباید یک پرونده، سال ها در این سرفصل بماند و موجب شود که در گذر زمان تضامین و وثایق آن دیگر پاسخگوی تسهیلات نباشد.

هزینه شرکت تامین اندیش پارس پایین است واین اطمینان خاطر وجود دارد که بانک پارسیان به اندازه ای برای تامین اندیش پارس کار دارد که دیگر وقت برای ارائه خدمات به سایر بانک ها برای آن نخواهد یافت.

اینجانب آینده خوبی برای تامین اندیش پارس می بینم و با کارهای خوب و علمی که انجام شده انتظار دارم، این روند ادامه یابد. ضمن اینکه به این موضوع واقف هستیم که وصول همه مطالبات بانک تنها به شما برنمی گردد و بایستی همه معاونت ها، ارکان اعتباری، اجرایی و شعب بانک در کنار شما همراه و همگام باشند. همچنین از تلاش همه معاونت های بانک هم تشکر می کنم و می خواهم که در امر وصول مطالبات معوق بانک نیز، نگاه ویژه به این موضوع داشته باشند.

درپايان مراسم، آقاي مطهري مديرعامل شرکت تامين انديش پارس ، ضمن تقدير و تشکر از مديرعامل بانک پارسيان و هيات همراه گفت: با توجه به تجربه هشت ساله ، آسيب شناسي ويژه اي از مطالبات بانک بعمل آمده است و شرايطي پيش بيني شده که با حمايت مسئولين ، روند وصول مطالبات معوق با سرعت بيشتري محقق شود. در اين راستا با مدير حقوقي بانک، ارتباط و هماهنگي هاي خوبي برقرار شد و تعامل مناسبي در جهت مطالبات معوق به عمل آمد. در ادامه نيز دکتر ديواندري از فرايندهاي مختلف وصول مطالبات شرکت تامين انديش پارس بازديد بعمل آورد.