به گزارش افکارنیوز،شرکت هنکل پاک وش در چند سال گذشته گام های مناسبی را در جهت تجدید ساختار و فزایش بهره وری سازمان برداشته و در این مسیر هزینه نموده است.

مدیر مالی شرکت هنکل پاک وش با بیان این مطلب عنوان کرد: در حرکت به سوی اقتصاد آزاد عمده ترین مسأله توانایی رقابت و کارایی می باشد بنابراین شرکت هنکل پاک وش بخش عمده از منابع را صرف این کار نموده است.

شهیدانی در خصوص استرتژی شرکت اظهار داشت: تولید دامنه وسیعی از محصولات شوینده با بالاترین کیفیت و مبتنی بر استانداردهای برتر جهت برآوردن انتظارات مصرف کنندگان فراتر از حد معمول و همچنین تأمین رضایت سهامداران و به حداکثر رساندن منافع آنان مهمترین استراتژی و هدف شرکت می باشد.

وی افزود: تمام تلاش های شرکت در جهت آگاهی رساندن به مصرف کننده از کیفیت محصول و وفادار سازی مشتری در حال انجام است.

مدیر مالی شرکت هنکل پاک وش در خصوص نرخ فروش محصولات ابراز داشت: افزایش قیمت محصولات متناسب با قیمت وارده ها خواهد بود لذا از آنجایی که در سه ماهه اول سال مالی تفاوت چشم گیر نبوده افزایش نرخی فعلا در برنامه نمی باشد.

وی ادامه داد: عمده ترین مسأله برای شرکت های شوینده تأمین پلی اتیلن مصرفی می باشد به این دلیل که عمده این محصول به شرکت های تولید بطری اختصاص داده می شود بنابراین شرکت های تولید کننده مواد شوینده در تأمین این ماده مصرفی مشکلاتی را متحمل می شوند.

ستار شهیدانی پیرامون تأمین مواد اولیه مورد نیاز شرکت عنوان کرد: با توجه به افزایش نرخ ارز و وجود تحریم سعی کردیم بیشتر از منابع داخلی اقدام به تأمین مواد مورد مصرف نماییم چرا که منابع قابل اتکا در کشور در این خصوص وجود دارد به طوریکه در حال حاضر حدود ۹۰ درصد نیاز مواد اولیه از بازار داخلی تأمین می گردد و ۱۰ درصد دیگر که مربوط به اسانس ها برای شوینده ها می باشد از طریق واردات تأمین می گردد.

این مقام مسئول با اشاره به بین المللی بودن شرکت هنکل ابراز داشت: استاندارد های شرکت هنکل پاک وش در ایران از درجه نسبتا بالاتری نسبت به سایر شرکت های هم گروه برخوردار می باشد چرا که سخت گیری بیشتری از طرف هنکل آلمان برای افزایش پارامترهای کیفی در شرکت اعمال می گردد که باعثشده بهره وری افزایش یابد.

وی در خصوص ایمنی در تولید و اقدامات محیط زیستی صورت گرفته ابراز داشت: شرکت در هیچ سالی جزء صنایع آلاینده نبوده است و به لحاظ ایمنی محیط کار نیز در رتبه های بالاتر قرار داشته ایم و این به دلیل نظارت شرکت هنکل آلمان در این موارد بوده است که با تلاش مدیران ایجاد گردید.

شهیدانی در مورد صاردات محصولات گفت: در حال حاضر ۱۵ درصد از تولید شرکت به کشورهای آسیای میانه و عراق و افغانستان صادر می شود و با برنامه ریزی های صورت گرفته برای افزایش ظرفیت تولید توانایی افزایش مقدار فروش خارجی در آینده وجود خواهد داشت.

وی خار نشان کرد: برنامه افزایش ظرفیت تولید در شرکت در دست مطالعه و بررسی می باشد چراکه با توجه به کیفیت محصولات تولیدی تقاضا برای تولیدات شرکت از سطح قابل قبولی در داخل و خارج از کشور برخوردار است.

شهیدانی در خصوص برنامه شرکت برای اخذ تسهیلات بانکی ابراز داشت: دریافت تسهیلات بانکی نقش مهمی در تأمین مالی شرکت های تولیدکننده ایفا می کند که می تواند در جهت کاهش تعهدات ارزی شرکت و همین طور سرمایه در گردش در این شرایط پرنوسان قرار گیرد.

در خاتمه مدیر مالی شرکت هنکل پاک وش در خصوص وضعیت شرکت در سال جاری اظهار داشت: بخش خصوصی طی سال های اخیر همواره توانسته مشکلات را حل کند و حضور خود را در بازار حفظ نماید که در صورت گشایش هرچه بیشتر روابط بین المللی و حمایت از تولید داخلی امیدواریم سال بهتری را در پیش داشته باشیم و بتوانیم بودجه داخلی را به طور کامل پوشش دهیم.