به گزارش نسیم براساس گزارش داده شده ، بازار خودرو روزهای پرتلاطمی را در پیش رو دارد.حکایت نزدیک شدن به ماه های پایانی سال و داغ شدن بازار خرید و فروش خودرو، حکایتی تازه نیست.

اینکه با افزایش تیراژ تولید دو خودروساز بزرگ کشور در این ماه ها و افزایش چشمگیر تقاضا جهت خرید خودرو، زنگ ماراتون خرید و فروش به صدا در می آید اما معمولا بی برنامگی و عدم مدیریت باعثمی شود سیل عظیمی از این تقاضا ها روانه حاشیه بازار شده و آن وقت است که خوش به حال دلالان بازار خودرو می شود.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان در ماه های پایانی امسال نیز مانند سال های گذشته، بازار خودرو و خریدو فروش آن رونق خواهد گرفت اما سوال اینجاست که دو گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو چه تمهیداتی اندیشیده اند تا جوابگوی این سیل عظیم تقاضای مشتریان، جهت خرید خودرو باشند؟

بسیاری از خریداران خودرو به هزارو یک دلیل خرید این محصول را به سبد کالاهای خرید شب عید خود موکول می کنند، اما متاسفانه هر ساله شاهد آن هستیم که این تقاضا ها به سمت دلالان بازار خودرو روانه شده و حاصل زحمات بسیاری از برادران و خواهران ما که در این دو خودروسازی بزرگ مشغول به کار هستند، هدر می رود. سودی که قرار است به چرخه اقتصادی کشور کمک کند در جیب دلالانی می رود که صرفا به فکر منافع خودشان بوده و کاری به دیگر مسائل اقتصادی کشور ندارند.

گرچه حرجی بر خریداران خودرو نیست چراکه در این ماه ها همواره نگران تحویل گرفتن خودرو خود می باشند. کافیست با عده ای از این خریداران صحبت کنیم تا متوجه شویم که حرف اکثریتشان یک چیز است و آن هم " پول بیشتر می دهیم در عوض به موقع و بدون دردسر خودرو خودرا تحویل می گیریم ".

این یعنی فاجعه!!!

به راستی آیا مدیریت تحویل خودرو در دلالان محترم بازار خودرو، درست و دقیقتر از صنعت خودرو کشور است؟ چرا همه ساله با وجود آنکه میدانیم مشتریان در پایان سال جهت خرید خودرو اقدام میکنند باز هم تدبیری اتخاذ نمی شود تا این چرخه اقتصادی و رونق بازار به نفع صنعت خودرو کشور تمام شود تا دلالان این حوزه؟

امیدواریم امسال شاهد این مشکلات نباشیم و مشتریان با خیالی آسوده به خرید درست خودرو بپردازند و این مهم صورت نخواهد گرفت مگر اینکه دو گروه خودروسازی ایران خودرو و سایپا تدابیری اتخاذ کنند که علاوه بر جلب رضایت مشتری، اطمینان خاطرشان را نیز از تحویل به موقع خودرو خود جلب نمایند.