به گزارشافکارنیوز،شرکت حمل و نقل ریلی رجاء اعلام کرد بیشترین بلیت خریداری شده تاکنون به ترتیب برای محور خراسان، محور جنوب شرق، قطارهای کمربندی محور آذربایجان به مشهد مقدس(تبریز - مشهد، زنجان مشهد و…)، محور آذربایجان، قطارهای کمربندی محور جنوبشرق به مشهد(زاهدان - مشهد، یزد، مشهد، بندر عباس - مشهد و…) است.

بر اساس آمار بلیت‌های فروخته شده، میزان استقبال هموطنان به خرید غیر حضوری(اینترنتی) با حدود ۴۰ درصد از میزان خریدها، نسبت به گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده، و این نشان‌دهنده قابلیت‌های سیستم فروش اینترنتی و مزایای استفاده از آن همچون دسترسی آسان به سیستم، کاهش ترددهای درون شهری و …است.

روابط عمومی رجاء با اعلام اینکه این شرکت برای سفرهای نوروزی ۹۴ حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار صندلی ظرفیت ایجاد کرده است افزود: به منظور ایجاد رفاه هموطنان گرامی در اقصی نقاط کشور برای سفر به مشهد مقدس، شرکت رجاء برای نوروز امسال رشد ۱۷ درصدی را در ظرفیت‌ قطارهای کمربندی شهرهای مختلف به مشهد مقدس ایجاد کرده است که با توجه به آمارهای فروش، میزان استقبال از این قطارها مشهود است.

با برنامه‌ریزی صورت گرفته، شرکت رجاء به عنوان بزرگترین شرکت ریلی مسافری کشور، با حدود دو هزار و ۹۰۰ قطار در ایام پیک سفرهای نوروزی ۹۴، به طور میانگین ۷۴ هزار صندلی به صورت روزانه برای استفاده هم‌وطنان عزیز از این وسیله نقلیه ایمن ظرفیت ایجاد کرده است.

با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده، هموطنان گرامی با برنامه‌ریزی مطلوب و توزیع سفر می‌توانند به صورت غیر حضوری(اینترنتی و سامانه هم‌قطار) و یا از طریق نمایندگی‌های مجاز فروش بلیت قطار در سراسر کشور اقدام به خرید بلیت کنند.

سامانه اطلاع‌رسانی و ارتباط با مشتریان شرکت حمل و نقل ریلی رجاء از طریق شماره تلفن ۱۵۳۹ یا ۵۵۶۵۱۴۱۵-۰۲۱(تماس از شهرستان) همچنین پیامک ۳۰۰۰۱۳۹، ضمن ارائه اطلاعات مربوط به موجودی بلیت، ساعت حرکت قطارها، بهای بلیت و …، آماده دریافت نظرها و انتقاد‌های هم‌وطنان گرامی می‌باشد.

سید حسن موسوی‌نژاد، مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجاء با بیان این‌که امسال بی‌دردسرترین فروش بلیت در سنوات گذشته را داشتیم، گفت: فروش نوروزی امسال با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفت از ۴ بهمن ماه در سه گروه محور‌های شمال و شمال غرب، جنوب و جنوب‌غرب و خراسان آغاز شد.

وی با اشاره به استفاده از تجارب گذشته در فروش نوروزی امسال عنوان کرد: ما امسال شاهد بودیم که صف کمی در آژانس‌ها تشکیل شد و بسیاری از مردم توانستند بلیت‌های مورد نیاز خود را به راحتی تهیه کنند.

مدیرعامل رجاء در خصوص انواع شیوههای فروش بلیت قطار با اشاره به سیستم خرید با تلفن همراه (سامانه هم قطار) ابراز داشت: بر اساس آمار، امسال مردم بیشتر تمایل به استفاده از خرید غیرحضوری داشتند لذا افزایش فروش بلیت غیرحضوری بیانگر این است که مردم از خرید اینترنتی به عنوان انتخاب اول استفاده میکنند و باید به آن توجه بیشتری کنیم.