حقوق کارمندان پست افزایش می‌یابد؟

به گزارشافکارخبر، محمود واعظی در مراسم روز جهانی پست با اشاره به ۱۴۰ سالگی پست در جهان، اظهار داشت: علیرغم تحولات فناوری دنیا نه تنها از قدرت پست کاسته نشده بلکه در کشورهای پیشرفته فعالیت‌های پستی افزایش یافته است.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همچنان که در کشورهای پیشرفته پست همگام با بانک پیش می‌رود و برای مثال حتی در زمان جنگ بین کشورها نیز پست تعطیل نمی‌شود.


وی با اعلام آماری از شبکه جهانی پست تصریح کرد: شبکه جهانی پست ۶۰۶ هزار دفتر و ۵.۵ میلیون کارمند دارد که هرساله ۳۵۰ میلیارد مرسوله و ۶ میلیارد امانات را مبادله می‌کنند.


واعظی حجم پولی در تجارت الکترونیک جهان را ۱.۵ تریلیون دلار عنوان کرد و گفت: ۷۰ درصد مبادلات برخط، فرا مرزی است.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: با توجه به سهم یک درصدی جمعیت ایران از جمعیت جهان، حجم تجارت الکترونیک ایران باید ۱۵ میلیارد دلار در سال باشد که فاصله وضع فعلی با رقم هدف نشان می‌دهد که چقدر در این بخش ضعیف هستیم.


واعظی با تأکید بر اینکه طی ۲ سال گذشته از آغاز دولت یازدهم همواره بر نقش زیرساختی و حاکمیتی دولت و پرهیز از تصدی گری تاکید کرده‌ام، خاطرنشان کرد: امروز احساس می‌کنم پس از ۲ سال پست این کار را جدی گرفته است.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در شبکه پستی کشور ظرفیت خالی زیاد وجود دارد، گفت: متناسب با تغییرات جهان، پست نیز باید تغییر کند و پست هوشمند و خدمت به مردم سرلوحه کار پست باشد.


واعظی تصریح کرد: همچنان که از ۲ سال گذشته همواره تاکید کرده‌ام که حقوق همکاران پستی هرگز نباید از حقوق سایر کارمندان وزارت ارتباطات کمتر باشد.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: از گذشته پستچی که به در خانه‌ها مراجعه می‌کرد مردم آنها را امین می‌دانستند، اکنون این روال باید ادامه پیدا کند و هرگز تحمل نمی‌کنم که یکی از همکاران پستی به این سرمایه اعتمادی خدشه وارد کند.


وی با اعلام اینکه از اقدامات پست طی ۲ سال گذشته راضی هستم، گفت: در نتیجه این اقدامات امرو پست دیگر زیان‌ده نیست.


وی توضیح داد: شرکت پست در سال‌های متوالی حدود ۳۷۰ میلیارد تومان زیان انباشته داشت که در سال گذشته علیرغم افزایش ۳۵ درصدی حقوق کارمندان کمی سود به دست آورد و امسال نیز با افزایش بیش از ۳۵ درصدی حقوق کارمندان در مسیر سوددهی قرار دارد.


واعظی همچنین به رئیس رگولاتوری توصیه کرد که از روحیه تخصصی ICT خارج شود و به پست اهمیت بیشتری دهد.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به لزوم توجه به مناطق محروم و روستاها گفت: ۳۰ درصد جمعیت کشور در روستاها زندگی می‌کنند و بودجه‌ای را برای خدمات اجباری ارتباطی در روستاها کنار خواهیم گذاشت تا در نهایت با انجام وظیفه دولت در ارائه امکانات به روستاها، روستائیان احساس نکنند که همه امکانات در شهرهاست.