به گزارش افکارخبر، عظیم حجت مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص قیمت مرغ در کشور اظهار داشت: در واقع قیمت‌ها  از دو روز گذشته تا کنون افزایش 100 تومانی مواجه بوده که از سویی امیدواریم طی هفته آینده بعد از تعطیلات و بازگشایی مرز عراق و عادی شدن روند صادرات به تعادل قیمت برسیم.

 

وی افزود: درحال حاضر قیمت مرغ زنده درب مرغداری کیلویی سه هزارو 300 تومان و برای مصرف کننده درمراکز مختلف بین 5 هزار و 200 الی 5 هزار و 300 تومان متغیر است.

 

حجت در ادامه گفت: کاهش عرضه و تقاضا درایام صفر به سبب تعطیلی تالار و جشن و عرضه مرغ منجمد از سوی شرکت پشتیبابی در چنین شرایطی سبب کاهش قیمت در بازار شده که امیدواریم شرکت پشتیبانی دقت نظر بیشتری درخصوص عرضه داشته باشد.

 

وی یادآور شد: شرکت پشتیبانی امور دام برای متعادل شدن قیمت از هفته گذشته تاکنون حدود سه میلیون و 500 تن گوشت مرغ از مرغداران خریداری کرده اما تاکنون تأثیر مثبتی بر قیمت‌ها نداشته است.

 

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی تصریح کرد: اتحادیه سراسری همزمان با شرکت پشتیبانی امور دام جلساتی طی چند روز گذشته داشته و قرار شده که از هفته آینده به صورت هفتگی و مرتب این جلسات برقرار شود و از طرفی واحدهای تولیدی و همکاری بخش‌های عرضه کننده مرغ و همکاری تولید کنندگان و کشتارگاه و سپس اتحادیه سراسری به عنوان دبیر آن به سراسر کشور اعلام کند.

 

 وی بیان کرد: بنابراین افرادی که در این زمینه فعال هستند ملزم به حداقل قیمت‌ها که از طریق اتحادیه بین 4 هزار و 200 الی 4 هزارو 300 تومان اعلام خواهد شد هستند و گفتنی است که هفته آینده اولین جلسه برگزار و قیمت نهایی اعلام خواهد شد.