به گزارش افکارخبر، محمدناصر حکیمی در این‌باره گفت: در این طرح خرید کالای ایرانی با نرخ سود 12 درصد و خرید کالای خارجی با نرخ سود مبادله‌ای 21 درصد در نظر گرفته شده است. حکیمی افزود: بانک مرکزی برای شروع این طرح تا سقف 4 هزار و 200 میلیارد تومان تأمین اعتبار خواهد کرد.

 

وی افزود: این طرح محدودیتی برای اقشار مختلف ندارد و رویکرد آن درازمدت است. مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی با بیان اینکه مدت بازپرداخت تسهیلات خرید کالا 12 ماه است، گفت: در این طرح خرید کالای ایرانی با نرخ سود 12 درصد و خرید کالای خارجی با نرخ سود مبادله‌ای 21 درصد در نظر گرفته شده است.

 

وی تصریح کرد: برای استفاده از این تسهیلات به چک، سفته یا ضامن نیازی نیست و تنها کارمندان دولت و کسانی که گواهی کسر از حقوق دارند با ارائه این گواهی می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند، به جز آن هم به تشخیص خود بانک عامل کارت اعتباری خرید کالا قابل ارائه به مشتریان بانک خواهد بود. حکیمی اظهار داشت: بانک مرکزی دستورالعمل صدور این کار را تهیه و به دستگاه‌های مسؤول ارائه کرده تا آنها نیز موافقت خود را با آن اعلام کنند، قرار است ظرف امروز یا فردا در این باره پاسخ بدهند و به محض پاسخ این دستگاه‌ها دستورالعمل ابلاغ خواهد شد.