دلیل سکوت مسئولین شمالی در اتاق بازرگانی چیست؟

گروه اقتصادی،اغلب مردم استانهای شمالی به امر شالی کاری و کشت برنج اشتغال دارند و موضوع فروش محصولات شالی کاران شمال ایران یکی از مهمترین مباحث هر ساله در اقتصاد و کشاورزی این استانها می باشد.

به گزارش افکارخبر،در گزارش عملکرد مدیران ارشد دستگاههای اجرایی دولتی دیده شده که تلاش برای ممنوعیت واردات برنج و حمایت از برنج داخلی به مردم ارایه می شود.

در ایام تبلیغات انتخاباتی نیز همگان شاهدند که بدون استثنا داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی و روسای ستادهای تبلیغات داوطلبان ریاست جمهوری یکی از محوری ترین شعارهایشان ضرورت حمایت از کشاورزان و شالیکاران و لزوم ممنوعیت واردات برنج است.

در حالی که کشاورزان و شالی کاران کشور به خصوص خطه شمال انتظار عزمی جدی در حمایت از برنج ایرانی دارند ، طی روزهای گذشته شاهد پهلو گرفتن کشتی برنج خارجی در یکی از بنادر کشورمان بودیم و همچنین انتشار خبر پهلوگیری کشتی هایی دیگر ازبرنج خارجی طی روزهای آینده در کشور عزیز ما که روزی داعیه جشن خودکفائی برنج را داشته است.

حمایت مدیران دستگاههای دولتی و سکوت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در واردات برنج خارجی تامل برانگیز است اما جای طرح سوال جدی از پارلمان بخش خصوصی یا همان اتاق بازرگانی صنایع معادن وکشاورزی است که چرا مسوولین شمالی اتاق در قبال واردات برنج سکوت کرده اند.

در حالی شاهد سکوت اعضای شمالی اتاق هستیم که ریاست کمیسیون مدیریت واردات اتاق ایران را یک شمالی بر عهده دارد و تعداد دیگری از اعضای این کمیسیون نیز از استانهای شمالی هستند!!!!!!

شمالی های اتاق ایران باید خود را ملزم و موظف به پاسخگوئی به کشاورزان برنج کار ایران زمین به خصوص مردم خوب و عزیز گیلان ، مازندران و گلستان بدانند و دلیل سکوت پر ابهام خود را در مقابل واردات برنج ، شفاف اعلام نمایند.

یقینا تا زمانی که کشور ظرفیت تولید برنج را دارد به جای آنکه سعی و کوشش برای واردات آن انجام شود باید از شالی کاران سرزمینمان حمایت کنیم و اجازه ندهیم بخاطر منافع عده ای خاص ، منافع یک ملت تهدید شود .

محمد علی روشن