دُبی یا دوبی یکی از امیرنشین‌های هفت‌گانه امارات متحده عربی است. دبی بیشترین جمعیت را در میان این هفت امارت دارد و دومین امارت بزرگ آن، و با تنها ۵ درصد از مجموع وسعت خاک امارات عربی متحده (۴٬۱۱۴ km²) بعد از بزرگترین امارت ابوظبی (۶۷٬۳۴۰ کیلومتر مربع) با بیش از ۸۵ درصد از کل مساحت امارات متحده عربی می‌باشد

 

هوای دبی گاهی بسیار مرطوب و شرجی می شود؛ اما در هوای بسیار داغ، از میزان رطوبت کاسته شده و هوا خنک تر و قابل تحمل تر می شود. اکثر توریست ها ترجیح می دهند در ماه های تابستان به دبی سفر نکنند زیرا گرمای هوا به آنها اجازه نمی دهد از گردش های خود لذت کافی ببرند.

خدمات تور دبی

مطمئنا خاطره انگیزترین بخش از سفر به دوبی، تورهای گردشی در این شهر و اطراف آن می باشد که از جمله فراموش نشدنی ترین این تورها می توان به تور صحرا ،تور خور، اتوبوس دو طبقه، Wonder Bus، پارک آبی و.. اشاره کرد. تورصحرا (Safari) یکی از معروفترین تورهای دبی می باشد.هدف اصلی در ارائه این تور، نشان دادن چهره واقعی کویر و زندگی بادیه نشینان به بازدیدکنندگان می باشد.مدت زمان این تور می تواند بین چند ساعت تا چند روز متفاوت باشد.در رایج ترین تور شما حدود ساعت 3 یا چهار بعد از ظهر به طرف صحرا حرکت کرده و در اولین قسمت با ماشین های چهار محور (4WD) به گردش در میان تپه های شنی کویر می پردازید. سپس به یک کمپ می رسید که بصورت سنتی ساخته شده است.

بهترین زمان سفر به دبی

از آنجایی که دبی یک شهر صحرایی در کشور امارات می باشد، جای تعجبی نیست که آب و هوای گرم و روزهای شدیدا آفتابی داشته باشد. گرم ترین ماه های دبی بین ماه های می تا سپتامبر می باشد که دمای هوا به 39 و 40 درجه می رسد و احتمال بارش باران تقریبا صفر است.

وضعیت آب و هوا دبی

امارات، آب و هوای خشک و آفتابی دارد و در طول سال باران زیادی نمی بارد و بارش باران عمدتا" در فصل زمستان دیده می شود. گاهی اوقات بادهای شدید موجب طوفان شن و هوای تارو کدر می شود. دمای هوا در تابستان به شدت گرم می باشد.