قیمت ۵ قلم شیرینی پر مصرف

علی بهره‌مند در مورد آخرین وضعیت قیمت انواع شیرینی در بازار شب عید، گفت: از آنجایی که طبق آخرین مصوبه اتحادیه در سال 93، قیمت شیرینی 15 درصد افزایش یافته‌است که این افزایش قیمت از سال 94 اعمال شده است، بنابر این برای شب عید افزایش قیمت شیرینی نداده‌ایم.

وی با اشاره به مصوبه اتحادیه برای 5 قلم شیرینی پر مصرف در سطح قنادی‌های پایتخت، گفت: هر کیلو شیرینی‌ تر درجه یک 15 هزار تومان، شیرینی خشک پاپیون و زبان و شیرینی برنجی هر کیلو 12 هزار و 500 تومان و کیک یزدی کیلویی 9 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

رئیس اتحادیه شیرینی فروشان تهران در پاسخ به اینکه چرا برخی قنادی‌ها شیرینی تر را تا کیلویی 20 هزار تومان می‌فروشند، گفت: بسته به مواد اولیه که هر قنادی استفاده می‌کند، ممکن است قیمت افزایش یابد، اما در هر صورت بازرسان با قیمت‌های بیش از حد معمول برخورد می‌کنند.

وی در مورد محاسبه وزن جعبه و تأثیر آن بر قیمت شیرینی گفت: طی یکی دو سال اخیر این مشکل را حل کردیم، چرا که قبلاً وزن جعبه برای هر یک کیلو شیرینی 250 گرم بود و اکنون طبق نظر استاندارد به 125 گرم در هر کیلو کاهش یافته است که در قیمت شیرینی لحاظ شده است.

بهره‌مند اعلام کرد: که اگر هموطنان از کیفیت یا قیمت شیرینی‌فروشی‌های سطح پایتخت شکایتی دارند، می‌توانند آن را با شماره 124 یا شماره‌های اتحادیه 66944499 و 66944411 در ساعات اداری اعلام کنند.