به گزارش افکارنیوز،

حسن احمدی نوری در خصوص نرخ عوارض آزادراه‌ها اظهار داشت: شرکت‌های ایتالیایی، آلمانی و کره‌ای مایل به سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های آزادراهی کشور هستند.

وی ادامه داد: البته طرح‌های زیربنایی زمان‌بر و هزینه‌بر است و ما باید مدل‌های سرمایه‌گذاری خود را نظیر BLT و BOT دقیق‌تر کنیم. معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور تصریح کرد: برای آزادراه تبریز ـ مرند ـ بازرگان سرمایه‌گذار شرکت کرده است.

احمدی نوری گفت: براساس مدل‌های سرمایه‌گذاری، عوارض باید از آزادراه‌ها اخذ شود تا مشوقی برای جذب سرمایه‌گذار باشد.

وی اظهار داشت: در سنوات گذشته، نرخ‌هایی بابت عوارضی اعمال می‌شد که نارضایتی سازنده را به دنبال داشت، البته نرخ عوارضی آزادراه‌ها براساس تقاضا و عرضه و کشش ترافیک است که در این حوزه باید به تعادل برسیم.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور با بیان اینکه دولت بنگاه‌دار خوبی نیست، گفت: امور مردم باید به خود مردم واگذار شود و راهی جز جذب سرمایه‌گذاری خصوصی برای توسعه زیربناهای حمل و نقل نداریم و اتکا به بودجه نفتی کاملاً اشتباه است.

احمدی نوری تصریح کرد: مردم قطعاً در قبال سرویس‌های مناسب و خدمات خوب، نرخ‌های مناسب را هم می‌پذیرند و البته آزادراه‌ها پس از پایان دوره بازگشت سرمایه، تحویل دولت می‌شود و نوعی سرمایه ملی است