مخالفت تلویحی ربیعی با حذف یارانه ثروتمندان

 علی ربیعی عصر دیروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران با اشاره به صحبت طیب‌نیا مبنی بر اینکه هیچ کشوری بدون صادرات و جذب سرمایه‌گذاری خارجی به توسعه دست نیافته است، اظهار داشت: اجازه بدهید این را بگویم هیچ کشوری بدون اجماع بر سر برنامه‌های ملی خود به توسعه دست نیافته است.

وی افزود: اگر روند عقلانیت و مدارای اجتماع شکل نگیرد، برنامه‌های توسعه موفق نمی‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نیاز به ذهنیت مشترک برای برنامه‌های ملی داریم، گفت: هدفمند کردن یارانه‌ها به عنوان یک برنامه ملی که مورد اجماع بزرگان جهان قرار گرفته است، باید مورد اتفاق‌نظر همه مسئولان و آحاد جامعه باشد، زیرا اگر اجماع نداشته باشیم، نمی‌توانیم برنامه حذف یارانه اقشار ثروتمند را اجرایی کنیم.

وی ادامه داد:‌ از استعاره‌‌ای که آقای سیف گفت و هدفش این بود به‌دنیا بفهماند که کار کنند، می‌بینید که چه بساطی به راه می‌افتد.

ربیعی با اشاره به مصوبه مجلس برای حذف یارانه برخی اقشار، گفت: فکر می‌کنم با تصمیم مجلس بتوانیم از پول‌های آزادشده در جهت حمایت از تولید استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین استراتژی ما در حوزه اشتغال، حفظ اشتغال موجود است، گفت: بر اساس آمارهای موجود با همین اقداماتی که انجام شد، تاکنون از ریزش 300 هزار شغل جلوگیری کردیم و این نشان می‌دهد که همه اقدامات با پول انجام نمی‌شود، بلکه بسیاری از آنها مسائل مدیریتی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در صنایع بزرگ، اشتغال زیادی ایجاد نمی کند، افزود: سرمایه‌گذاری در فعال شدن بنگاه‌های کوچک و متوسط که سرمایه کم‌تر و اشتغال بیش‌تر دارد، از برنامه‌های دولت و وزارتخانه است. در این راستا برنامه امسال ما ایجاد 800 هزار شغل جدید است.