پودر بچه جانسون سرطان‌زا است

 هیئت منصفه یک دادگاه در آمریکا شرکت «جانسون اند جانسون» را به پرداخت 55 میلیون دلار به زنی محکوم کرد که در اثر استفاده از محصولات پودر حاوی «تالک» برای مصارف بهداشتی، دچار سرطان تخمدان شده است.

این رای که شرکت جانسون درصدد درخواست استیناف در مورد آن برآمده است، دومین محاکمه متوالی ادعای خسارت برای این شرکت است. این شرکت آمریکایی در نخستین محاکمه با طرح دعوی 1200 نفر به اتهام عدم هشدار کافی به مشتریان در مورد ریسک سرطان‌زایی محصولات بر پایه تالک مواجه شد.

به دنبال 3 هفته محاکمه در دادگاه دولتی میسوری، هیئت منصفه 5 میلیون دلار برای جبران خسارت و 50 میلیون دلار به عنوان خسارت ناشی از مجازات برای گلوریا ریستساند در نظر گرفتند.

گلوریا ریستساند گفت عادت داشته از پودر این شرکت که محصولات تاک دارد، استفاده کند. به گفته وکلای این زن، وی به سرطان تخمدان مبتلا و تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

این شرکت آمریکایی همچنین در ماه فوریه به پرداخت 72 میلیون دلار جریمه به خانواده زنی محکوم شد که گفته می شود به دلیل استفاده از پودر بچه تولیدی این شرکت، سرطان تخمدان گرفت و در سال 2015 درگذشت.

جکی فاکس پس از ابتلا به سرطان، به همراه ده‌ها زن دیگر، شرکت جانسون اند جانسون را متهم کرد که در مورد خطرات ماده "طلق" (تالک) که در پودر بچه این شرکت استفاده شده، به مشتریان خود اطلاع‌رسانی نکرده بود.

وکلای وی در دادگاه گفته بودند که شرکت جانسون به خطرات احتمالی "طلق" برای بهداشت زنان آگاه بوده است.

این شرکت آمریکایی نتوانست در دادگاه دفاعی قابل قبولی ارائه دهد مورد قبول هیات منصفه قرار بگیرد.

 شرکت جانسون اند جانسون محصولات متنوعی دارد و به ویژه دارای محصولاتی از جمله پودر و شامپو برای کودکان است که در ایران نیز بسیار شناخته شده بود.