به گزارش افکارنیوز،

هرچند پیمان کارگر مدیرعامل رنوپارس به تازگی خبر از امضای تفاهمنامه میان رنو و خودروسازان ایرانی داده، با این حال نه ایران‌خودرو و نه سایپا، هیچکدام این موضوع را مورد تایید قرار نداده‌اند. آن طور که کارگر عنوان کرده، طبق تفاهم‌نامه موردنظر، رنو دو محصول جدید در ایران به تولید خواهد رساند که در این بین، مدل کوئید (محصول ارزان قیمت رنو) در ایران‌خودرو و مدل سیمبل (نسل جدید تندر-90) در سایپا تولید خواهند شد.

گفته‌های کارگر در شرایطی است که مدیرعامل ایران‌خودرو، این تفاهم‌نامه و مفاد آن را مورد تایید قرار نداده، اما تکذیب نیز نکرده است. ‌هاشم یکه‌زارع در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر عنوان کرده که «متاسفانه نمی‌توانم در مورد امضای توافق‌نامه با رنو، صحبتی انجام بدهم، هرچند تولید کوئید را نیز نه تایید می‌کنم و نه تکذیب.» در این شرایط اما خبر می‌رسد که رنوپارس چند دستگاه کوئید را از هند به ایران آورده و به نظر می‌رسد هدف از این کار، انجام تست‌های لازم برای تولید (در ایران) است. کوئید یکی از محصولات ارزان قیمت رنو به‌شمار می‌رود و به‌شدت مورد علاقه ایران‌خودرویی‌ها قرار گرفته، تا جایی که آنها پیش‌تر به خودروساز فرانسوی هشدار داده‌اند اگر این محصول را در اختیار آنها قرار ندهد، امکان همکاری مشترک وجود نخواهد داشت. تا اینجای کار به نظر می‌رسد می‌توان عقد تفاهم‌نامه میان رنو و خودروسازان ایرانی را پذیرفت، با این حال تایید نشدن این موضوع ازسوی ایران‌خودرو و سایپا، تردیدهایی را در مورد قطعی بودن تفاهم‌نامه موردنظر ایجاد می‌کند.

از طرفی، مسوولان ایران‌خودرو و سایپا قبلا تاکید کرده‌اند که رنو باید تنها با یکی از آنها کار کند، اما مدیرعامل رنوپارس از امضای تفاهم‌نامه مشترک با هر دو خودروساز ایرانی سخن گفته است و این موضوع نیز یکی دیگر از ابهامات تفاهم‌نامه اعلامی است. هرچه هست، به‌نظر می‌رسد مذاکرات میان خودروسازان ایرانی و رنو، هنوز در جریان بوده و طرفین همچنان در حال سبک و سنگین کردن شرایط و امتیازگیری از یکدیگر هستند.