مدیرانی که حقوق چند صد میلیونی می‌گیرند، هیچ کار خارق‌العاده‌ای نمی‌کنند

گروه اقتصادی- رضا توسلی در گفت‌وگو با افکارنیوز در زمینه فیش‌های حقوق میلیونی مدیران اظهار داشت: ما در ابتدا می‌بایست ببینیم که با کدام مجوز، دست به بیت‌المال می‌زنند.

وی افزود: مدیران ما در حال حاضر به عناوین مختلف، دریافتی‌های بیش از 80 و 90 میلیونی دارند؛ این در حالی است که قانون می‌گوید میزان مزایا برای کارمندان دولت 7 برابر حقوق دریافتی‌شان است.

این کارشناس حقوقی با اشاره به دریافتی چند صد میلیون تومانی مدیران بانکی، عنوان کرد: این موضوع بیانگر این است که بعضی از شرکت‌ها به هیچ‌وجه به دنبال رعایت قوانین نیستند و خبرها هم حاکی از آن است که این مساله ادامه دارد.

توسلی با بیان این‌که گروهی این پرداختی‌ها را به دلیل معوقات یا مصوبه هیات‌مدیره عنوان می‌کنند، اما این کار کاملا غیرقانونی است، تصریح کرد: تطبیق این پرداختی‌ها برعهده دیوان محاسبات خواهد بود و در خصوص این‌که نظارتی وجود داشته یا نه، باید بررسی‌های لازم صورت گیرد.

وی متذکر شد: انتظاری که وجود دارد، این است که فعالیت دیوان محاسبات در این خصوص بیشتر شود و به طور طبیعی باید گزارش‌هایی از اقدام‌های نظارتی‌اش منتشر کند.

این کارشناس حقوقی یادآور شد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هم به‌عنوان مرجع دریافتی‌ها و پرداختی‌ها و نیز تنظیم‌کننده امور بودجه‌ای، مسوول است و از این سازمان هم سوال باید شود.

توسلی با بیان این‌که هم‌اکنون برخی از مسوولان قانون را دور می‌زنند، گفت: ما باید ببینیم که با کدام مجوز، دست به بیت‌المال می‌زنند؛ در حالی که این مدیران کاری خارق‌العاده انجام نمی‌دهند و فقط تحت عنوان مدیرعامل دریافتی‌های بالای 80 و 90 میلیونی دارد.