محمدجواد آذری جهرمی با تشریح برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی(ع)، از تشکیل کمیته اربعین در این شرکت خبر داد.

وی عنوان کرد: در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تنها به موضوع ارایه خدمات ارتباطی بسنده نشده و قرار است یکی از اپراتورهای تلفن همراه کشور نرم‌افزار ویژه‌ای برای این ایام طراحی و عرضه کند.

او افزود: این اپراتور به زودی فراخوانی را صادر می‌کند تا با کمک فعالان این بخش بتوانند خدمات نرم‌افزار مورد نیاز را ارایه داده و مراسم امسال را از نظر خدمات ارتباطی متفاوت از سال‌های گذشته کند.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیر ساخت گفت: بر اساس تقسیم کار صورت گرفته در کمیته اربعین، یکی دیگر از اپراتورهای کشور قرار است نسبت به راه‌اندازی مراکز پشتیبانی اینترنت در مناطق مرزی مهران و شلمچه اقدام کند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین یکی دیگر از اپراتورهای تلفن همراه کشور موظف شده است با هزینه خود و با کمک اپراتورهای عراقی در تمام مسیر نجف - کربلا خدمات اینترنت بی‌سیم (وای‌فای) ارایه کند.

وی درباره مذاکرات انجام شده با مسئولان عراقی نیز گفت: مقررات امسال، همچون سال گذشته است ضمن آنکه ظرفیت‌های تازه‌ای برای خدمات‌رسانی به زائران ایرانی در نظر گرفته می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: مدارهای بین‌المللی که باید توسط ما ایجاد می‌شد، انجام شده است و امسال ارتباطات با کیفیت‌تری به زائران اربعین ارایه خواهد شد.

او از رایزنی با مسئولان عراقی برای کاهش قیمت خدمات ارتباطی نیز خبر داد و گفت: اگر طرف عراقی موافقت کند، ما هم خدمات خود را با قیمت مناسب‌تری در ایام اربعین ارایه خواهیم داد.