عذاب ساکنان مسکن‌مهر در سایه نبود امکانات آب و برق و گاز

گروه اقتصادی- تا پیش از این و در مدت 3 سالی که دولت تدبیر و امید روی کار آمده، بارها و بارها انتقادهایی در خصوص نوع و نحوه تحویل واحدهای مسکونی‌مهر در دولت قبل از زبان دولتی‌ها شنیدیم، اما شرایط و گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت یازدهم نیز راه دولت قبلی را پیشه کرده و واحدهای مسکونی‌مهر را بدون هیچ امکانات زیر بنایی و رو بنایی تحویل خریداران می‌دهد.

 

به گزارش افکارنیوز، در این شرایط، واحدهایی که در ماه‌های اخیر به متقاضیان مسکن‌مهر تحویل داده شده، از هیچ‌گونه امکاناتی برخوردار نیست و این موضوع، موجی از اعتراض متقاضیان مسکن‌مهر را به دنبال داشته است.

 

با این وجود، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، یکی از اولویت‌های اساسی دولت را تامین امکانات زیرساختی عنوان کرده و گفته نبود شبکه فاضلاب، خدمات زیربنایی و توجه نکردن به موضوع بهسازی معابر، مشکلات اصلی پروژه‌های مسکن مهر کشور است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در شهرهای پرند و پردیس واحدهایی افتتاح و تحویل داده شده که امروز صدای مالکان آن را در آورده است، به طوری که هم‌اکنون گلایه‌هایی که وجود دارد، مربوط به امکانات زیربنایی و روبنایی است.

یکی از متقاضیان مسکن‌مهر در این خصوص می‌گوید: «با هزار امید و آرزو همه داشته و نداشته خود را جمع کرده و به حساب دولت تدبیر و امید ریختم تا به ما خانه بدهد، ولی اما افسوس که نه‌تنها خانه ندادند، بلکه خون دل خوردیم.»

شاهین، یکی از ساکنان مسکن‌مهر پردیس نیز عنوان می‌کند: «نمی‌دانم قصد مسوولان از این‌گونه اقدامات ابتر نسبت به تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر چیست؟ و این‌که متقاضی باید تمام قیمت تمام شده اعلامی را پرداخت کند و به‌صورت علنی اقرار به تحویل بدون نقص واحد را در دفترخانه را تقدیم کند، در حالی بدون امکانات ( آب و برق و گاز) کلید واحد به او تحویل می‌شود و تازه نوبت عذاب کشیدن علنی متقاضی فرا می‌رسد.»

امیرحسین هم می‌گوید: «با وجود اینکه بیشتر از ۲ ماه از افتتاح محله ایرانشهر فاز۱۱ پردیس می‌گذرد، ولی همچنان این خانه‌ها نه آماده تحویل هستند و نه اینکه از امکاناتی همچون آب و برق و گاز بهره می‌برند. لطفا با آنها که خانه‌های مردم را بدون امکانات و ناقص تحویل می‌دهند، برخورد شود.»

مریم فکری