غایبان سرشماری تلفنی یا اینترنتی ثبت‌نام کنند

 امیدعلی پارسا در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات گفت: تا ساعت هشت صبح امروز، ۵۶ درصد از کل مردم معادل ۱۴ میلیون و ۴۰۵ هزار خانوار و نیز ۴۷ میلیون و ۸۰۹ هزار نفر، در سرشماری امسال شرکت کرده‌اند.

رئیس مرکز آمار ایران افزود: سرشماری در دو مرحله اینترنتی و حضوری در حال انجام است که مرحله اول که حضور مردم به صورت الکترونیکی بود، با مشارکت ۴۶ درصدی به اتمام رسید و رکورد بی‌سابقه‌ و جهانی را برای کشورهایی که برای اولین بار به این شکل سرشماری انجام می‌دهند، به جای گذاشت. در مرحله دوم نیز، باید آمارگیران مرکز آمار که ۲۵ هزار نفر هستند، به درب همه منازل، اعم از آنهایی که اینترنتی ثبت‌نام کرده‌ یا حضوری مشارکت می‌کنند، مراجعه نمایند.

وی تصریح کرد: افرادی که به صورت اینترنتی ثبت‌نام کرده‌اند، باید کد آماری خود را به ماموران سرشماری تحویل داده تا سرشماری آنها به اتمام برسد، اما دیگران باید ظرف ده دقیقه مصاحبه شوند، اما اگر افرادی در زمان حضور ماموران غایب باشند، اطلاعیه‌ای به درب منزل آنها و جایی که قابل رویت باشد، الصاق می‌شود که در آن راهنمایی‌های لازم انجام شده که ترجیحا اینترنتی یا تلفنی، کار خود را انجام دهند، بنابراین هیچ فردی توجیهی برای عدم مشارکت در سرشماری ندارد.

به گفته پارسا، در سرشماری هیچ فرد یا خانواری نباید از قلم بیفتد و هیچ کس نباید جابماند.