قرعه‌کشی بین بازنشستگان برای پرداخت وام ناچیز

عباس رشیدی اظهار داشت: قرعه کشی وام 3 میلیون تومانی بازنشستگان کشوری، روز دوشنبه (فردا) با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل و مدیران صندوق بازنشستگی کشوری و تعدادی از نخبگان و بازنشستگان کشوری انجام می شود.

رشیدی با بیان اینکه اولویت دریافت وام با بازنشستگانی است که تاکنون وام دریافت نکرده اند، گفت: ثبت نام وام ضروری 95، از اول تا 30 آبان ماه از طریق سایت صندوق انجام شد و 410 هزار نفر ثبت نام شدند که با توجه به تعداد ثبت نام کنندگان، انجام قرعه کشی ضروری است.

وی یادآور شد: قرار بود در دهه نخست آذرماه قرعه کشی وام انجام شود، اما با توجه به فرآیندهای قانونی و فراهم شدن مقدماتی از سوی بانک، این زمان به روز 29آذرماه موکول شد.

رشیدی با بیان اینکه پرداخت مرحله اول وام ضروری، در دهه نخست دی ماه قطعاً انجام می شود، گفت: با هماهنگی بانک عامل صندوق، امسال 750 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت وام 3 میلیون تومانی به 250 هزار نفر بازنشسته اختصاص یافته که در شش مرحله با بازه زمانی دو ماهه به بازنشستگان پرداخت می شود که تلاش می کنیم این بازه های زمانی کوتاه شود.

رشیدی با اشاره به تاریخچه پرداخت وام ضروری بازنشستگان کشوری گفت: از سال 77 پرداخت وام به بازنشستگان کشوری در دستور کار صندوق قرار گرفت که در همان سال ها، حدود 300 هزار تومان وام به 30 هزار نفر بازنشسته پرداخت شد. با افزایش سال به سال اعتبارات وام، این مبلغ تا سال 92 به 64 میلیارد تومان اعتبار برای 40هزار بازنشسته رسید.

وی ادامه داد: با روی کار آمدن دولت یازدهم و رایزنی های صورت گرفته با بانک صادرات به عنوان بانک عامل، جهش چشمگیری اتفاق افتاد و 400 میلیارد تومان اعتبار در سال 93 برای پرداخت 2 میلیون تومان وام به 200 هزار نفر بازنشسته تعیین شد. این رقم در سال 94 به 500 میلیارد تومان و در سال جاری به 750 میلیارد تومان رسید.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، تصریح کرد: امسال با پرداخت وام ضروری به 250 هزار بازنشسته کشوری و با توجه به تعداد بازنشستگان ثبت نام شده و دریافت کننده وام در سنوات گذشته، تمامی جامعه یک میلیون و 317هزار نفری بازنشستگان تحت پوشش صندوق از تسهیلات وام بهره مند خواهند شد.