بین دستمزد کارگران و خط فقر فاصله زیادی وجود دارد

گروه اقتصادی_  ولی الله صالحی با بیان این مطلب اظهار کرد:‌ خط فقر اعلام شده از سوی مراکز معتبربرای تمام کشور صدق نمی کند به طوری که این عدد در کلانشهرها با شهرهای کوچک و ... متفاوت است.

 

به گزارش افکار نیوز؛ وی تصریح کرد:‌همواره بین حداقل دستمزد تعیین شده با خط فقر فاصله وجود داشته و دارد .

 

وی ادامه داد:‌تمام تلاش ما به عنوان نماینده کارگران این است که عدد دستمزد تعیین شده را به خط فقر نزدیک کرده و این فاصله فراوان را کاهش دهیم.

صالحی بیان کرد: معمولا برای فرادی که تازه وارد بازار کار می شوند،‌حداقل حقوق تعیین می شود و پس از گذشت سنوات این رقم در مزد منعطف می تواند جبران شود اما متاسفانه در ایران بین حقوق کسی که تازه وارد عرصه کار شده و کسی که چند سال تجربه دارد،‌ تفاوتی وجود ندارد و حداقل حقوق تعیین و اعمال می شود.

این فعال حوزه کارگری گفت: باید حداقل حقوق به گونه ای تعیین شود که خانواده کارگری بتواند آبرومند زندگی کند.

وی درباره توجه دولت به نرخ تورم در تعیین دستمزدها عنوان کرد: کاهش نرخ تورم به ویژه در اقتصاد کنونی کشورمان متاثر از رکود بوده و رونق و رشد اقتصادی تاثیری در این مساله نداشته و به عبارت دیگر رکود موجب کاهش تورم شده است.

وی خاطر نشان کرد:‌تعیین مزد با توجه به تورم حرکت منطقی و عقلانی نیست زیرا باید مزد را به گونه ای تعیین کرد که فرد و خانواده اش بتوانند حداقل ملزومات زندگی را تامین کنند.

وی اظهار کرد: دولت در این شرایط باید به سبد معیشت جامعه کارگری توجه ویژه کرده و اجازه افزایش قیمت 33 قلم کالای اساسی و محوری این سبد را ندهد.

صالحی بیان کرد:‌باید جلوی رشد قیمت ها گرفته و حداقل این مساله از ابتدای فروردین ماه 96 اجرایی شود تا شاهد تثبیت قیمت این 33 قلم کالای محوری درسبد معیشت کارگران باشیم.

 

مهرنوش حیدری