هنوز خروج از رکود را لمس نکردیم/ دولت بعد سیاست‌های کارشناسی‌شده را در پیش گیرد

سید حامد واحدی در گفت‌وگو با افکارنیوز در پاسخ به این پرسش که تا چه اندازه دولت در سال‌جاری در خروج از رکود موفق بوده است؟ اظهار داشت: «دولت در مورد خروج از رکود تلاش زیادی کرده که بتواند خود را در پسابرجام از موانع و مشکلات اقتصادی از جمله مشکلات ارزی، وارداتی و صارداتی رها کند و به بازارسازی‌ها و بازاریابی‌های جدید روی آورد.»

وی افزود: «متاسفانه با کارشکنی‌هایی که بخشی از آن در داخل کشور و بخشی دیگر در خارج از کشور رخ داد، نتوانست در حد انتظار در زمینه خروج از رکود فعالیت کند.»

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران تصریح کرد: «در این زمینه تلاش‌هایی شده که امیدواریم در سال 96 این تلاشها به نتیجه برسد.»

واحدی عنوان کرد: «اما کارشناسان و فعالان اقتصادی هنوز خروج از رکود را لمس نکرده‌اند.»

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران درباره رشد اقتصادی سال آینده متذکر شد: «باید دید که سیاست‌های داخل و خارج از کشور به چه سمتی پیش می‌رود. باید دید در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد. رشد اقتصادی زاییده این موارد است.

واحدی خاطرنشان کرد: «برای این‌که پیش‌بینی کنیم دولت آینده، همچنان در دست آقای روحانی خواهد بود یا نه، خیلی زود است. ولی امیدواریم هر دولتی باشد همراه با مردم باشد و سیاست‌های کارشناسی‌شده‌ای را به کار گیرد.»