توسعه مسابقه کارآفرینی در کشور ضروری است
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، در آیین افتتاحیه سالن آمفی تئاتر شهرستان قدس که با حضور جمعی از مسئولان استانی،شهرستانی و منطقه ای همچون استاندار تهران، فرماندار و فرمانده سپاه شهرستان قدس،روسای ادارات و مسئولان مدیریت شهری این منطقه برگزار شد، ضمن تبریک عید مبعث اظهار داشت: کشور ایران از آورده های مطلوب و برجسته ای برخوردار است و می طلبد از سرمایه های موجود به بهترین و شایسته ترین نحو ممکن استفاده شود و عدم استفاده صحیح از چنین ظرفیت ها و فرصت هایی،مصداق کفران نعمت خواهد بود.


وی افزود: استفاده صحیح از منابع نفتی و گازی و تبدیل آن به شیوه تولید و توسعه کارخانجات،ضرورتی است که شکوفایی و پیشرفت کشور را تسریع می کند.

لاریجانی عنوان کرد: فروش نفت و هزینه کرد آن (در امور غیر تولیدی و مولد)،دردی از کشور دوا نمی کند و به واقع زمانی می توان از منابع موجود به بهترین نحو ممکن بهره جست که زمینه تبدیل آن به کارخانه و مراکز تولیدی فراهم شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت ارتقای سطح سرمایه گذاری ها و نقش موثر آن در رفع معضل بیکاری گفت:لزوم توسعه مسابقه کارآفرینی در کشور احساس می شود و قطعا هر آنچه در این عرصه  به توفیقات بیشتری نائل شویم زمینه رفع بیکاری به نحو مطلوب تری فراهم خواهد شد.

دادن وعده پول از سوی سیاستمداران،مطلوب و سازنده نیست

لاریجانی ضمن انتقاد از طرح وعده پرداخت پول از سوی برخی گفت:فارغ التحصیلان دانشگاهی صدقه نمی خواهند بلکه زمینه تولید و اشتغال می خواهند و سخن و روحیه صادقانه در عالم سیاست به تلاش برای تولید و اشتغال هر چه بیشتر معطوف می شود.

وی افزود:اخیرا توفیقات موثری حاصل شده که خودکفایی ایران در گندم و افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس و بسترسازی برای خودکفایی در بنزین از نمونه های آن به شمار می رود اما متاسفانه در حوزه صنعت  و معدن لزوم توجه مضاعف احساس می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:خوشبختانه ثبات و امینت قابل توجهی در کشور حاکم است و این مهم به برکت راهبری داهیانه مقام معظم رهبری و تلاش مجاهدان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران (نیروهای مسلح)حاصل شده و با برنامه ریزی اصولی و مدون،شناخت دقیق مشکلات و بکارگیری راهکارهای موثر می توان در سایه ثبات و امنیت موجود به موفقیت های چشمگیرتری نائل شد.

دو هزار واحد صنعتی و شش هزار واحد صنفی در شهرستان قدس فعال هستند

در ادامه این مراسم،سید مهدی محمدی،فرماندار قدس در تشریح ظرفیت های بالقوه شهرستان قدس و نقش موثر آن در اقتصاد استان تهران گفت:منطقه مذکور با 114 کیلومتر مربع در مجاورت شهرستان های شهریار، کرج و تهران قرار دارد و پیرو مصوبه سال 1388 هیات وزیران،به شهرستانی مستقل با یک بخش مرکزی و دو دهستان تبدیل شد.

وی افزود:جمعیت این شهرستان بیش از 316 هزار نفر برآورد می شود و میزان رشد آن در طول دهه های اخیر به بیش از 5 برابر تخمین زده می شود.

محمدی عنوان کرد:یکی از ویژگی های این شهرستان به وجود محورها و شاهراه های مواصلاتی همچون محور تهران-کرج،کمربندی تبریز-همدان،راه آهن تهران-تبریز و محور چیتگر به عنوان یکی از مسیرهای اصلی دسترسی پایتخت به شهرستان های غربی استان تهران معطوف می شود.

وی افزود: عبور لوله های نفت و گاز،وجود شرکت ها و مراکز تولیدی متنوع و متعدد صنعتی،فعالیت دو هزار واحد تولیدی صنعتی و 9 هزار واحد صنفی و 65 واحد معدنی و شن و ماسه از دیگر استعدادهای و توانمندی های بالقوه موجود در این شهرستان به شمار می رود.

فرماندار قدس عنوان کرد: بر اساس ارزیابی های انجام شده،51 درصد از جمعیت این شهرستان در عرصه صنعت 41  درصد خدمات،1  درصد کشاورزی و هفت درصد در سایه مشاغل مشغول به فعالیت هستند.

وی در خاتمه یادآور شد: حضور و تحصیل قریب به 6 هزار دانشجو و 60 هزار دانش آموز موید ظرفیت های علمی این شهرستان است که امیدواریم در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال مزین شده،به توفیقات سازنده و شایسته تری در این محدوده از غرب استان تهران نائل شویم.