بهترین راهکار برای روابط عمومی سازمان ها و برند ها

مدیران و مسئولان روابط عمومی سازمان ها و برندهای بزرگ بین المللی امروز از روش جدید و مدرنی برای اطلاع رسانی استفاده می کنند که علاوه تاثیرگذاری بالا در رساندن پیام به مردم، ویژگی های جالب توجهی دارد . این روش جدید با عنوان رپورتاژ آگهی یا در اصلاح آشناتر روابط عمومی دیجیتال Digital PR نام دارد که در ایران توسط شرکت ویرلن به سازمان ها ، برند ها و استارت آپ ها ارائه میشود .

 

سرعت انتشار اخبار در خبرگزاری ها و 100 سایت خبری پربازدید و معتبر ایران ، قرار گرفتن چند بک لینک در محتوای خبر که به وب سایت مورد نظر لینک میشود و همچنین قیمت مناسب تر نسبت به سایر روش های اطلاع رسانی جزو ویژگی های محبوب رپورتاژ اگهی ویرلن است.

 

اکنون مدیران روابط عمومی و بازاریابی آنلاین و متخصصان سئو در تمام دنیا از رپورتاژ آگهی به عنوان موثر ترین تکنیک استفاده میکنند تا علاوه بر اطلاع رسانی و برندینگ ، وب سایت مجموعه خود را به رتبه اول نتایج جستجوی گوگل برسانند.

 

روابط عمومی دیجیتال با روابط عمومی سنتی چه تفاوت هایی دارد ؟

نمیشود گفت که روابط عمومی سنتی بطور کلی بی استفاده شده است ، اما بازخورد و تاثیر گذاری روابط عمومی دیجیتال با سنتی قابل مقایسه نیست . درواقع بازاریابی و روابط عمومی سنتی به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به بازاریابی آنلاین و روابط عمومی دیجیتال است .

 

برخی از مهمترین تفاوت ها :

*تفاوت چشمگیر در مدت ماندگاری اخبار و تبلیغات منتشر شده که در سیستم سنتی ماندگاری بسیار کمی داشت درصورتی که در حالت دیجیتال بدلیل انتشار در خبرگزاری های آنلاین بسیار ماندگار است و تا مدتها از طریق جستجوی گوگل در دسترس است.

*امکان گسترش خبر و تبلیغ از طرق سنتی قابل مقایسه با امکانات اشتراک گذاری ، پخش آنلاین و بازنشر آن در رسانه های دیجیتالی نیست .

*یکی از مهمترین تفاوت ها در امکان بررسی و تحلیل بازخورد آن و ارتباط با مشتری است . در زمانی که تبلیغات بصورت سنتی و از طریق روزنامه ها منتشر میشد ، ما امکانات بسیار کمی برای رسد و تحلیل میزان بازدید و بازخورد تبلیغات داشتیم ، در حالی که در روابط عمومی دیجیتال ابزار های بسیار مدرنی برای بررسی تاثیر گذاری تبلیغات وجود دارد.

*تاثیر گذاری طولانی مدت و ایجاد ارزش افزوده در رپورتاژ آگهی که بدلیل ارزش بسیار بالای آن بروی سئو سایت و رتبه سایت ما در گوگل دارد .

*در روابط عمومی دیجیتال امکان هدایت مخاطبانی که اخبار تبلیغاتی شما را در رسانه های آنلاین میخوانند وجود دارد . با قرار دادن چند بک لینک در متن اخبار منتشر شده ، مخاطبان میتوانند با کلیک بروی بک لینک ها به وب سایت شما وارد شوند و بسرعت علاوه بر آشنایی بیشتر با کسب و کارتان ، احتمال خرید و سفارش در همان لحظه بوجود می آید . همچنین این لینک های فالو که متن در رپورتاژ آگهی قرار میگیرند از نظر روبوت های گوگل بسیار ارزشمند هستند و همین باعث بهبود رتبه سایت شما در جستجوی گوگل میشود . خوب حتما میدانید اگر وب سایت شما با کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان در رتبه اول گوگل قرار بگیرد سیل مخاطبان و مشتریانی که بدنبال خدمات یا محصولات شما هستند به سایت شرکت شما وارد میشوند و این یعنی اطلاه رسانی قوی تر و جذب مشتری و درآمد بالا در مدت طولانی که این به هیچ وجه در روابط عمومی سنتی وجود ندارد .

برای مطالعه مقالات آموزش دیجیتال مارکتینگ به وب سایت شرکت ویرلن مراجعه کنید .