پشت پرده زمین خواری مدیران ارشد کشوری در گردنه حیران/ زمین خواری در سازمان منابع طبیعی؟

گروه اقتصادی- "تعداد خانه های مسکونی گردنه حیران از 38 به بیش از 500 خانه رسیده است که متاسفانه ساخت و سازهای بسیاری از سوی مسئولان و مدیران ارشد کشوری دراین منطقه انجام شده است."

به گزارش افکارنیوز، این خبری است که یوسفیان ملا نماینده مجلس و عضو مبارزه با مفاسد اقتصادی می دهد، وی حتی به ساخت و سازهای در روستای زیارت اشاره می کند و می گوید: در روستای زیارت استان گیلان  6 خانه به 7 هزار خانه افزایش پیدا کرده است.

نماینده مردم آمل درمجلس شورای اسلامی از پشت پرده زمین خواری در این مناطق پرده بر می دارد و می گوید: اکثر زمین خواری ها دراین مناطق از سوی افرادی انجام شده که نظار بر امور زمین هستند، به عنوان مثال از طرف سازمان منابع طبیعی و یا دستگاه های نظارتی زمین خواری ها صورت گرفته ، این درحالی است که این نهادها باید با تصرفات برخورد کنند.

یوسفیان ملا با انتقاد از اینکه به این مسائل هنوز رسیدگی نشده است، گفت: این پرونده ها مربوط به دوره گذشته مجلس است، گزارش هایی مطرح شده اما اقدامی اساسی درجهت تعیین تکلیف آنها انجام نشده است؛ البته درگردنه حیران پس از ارایه گزارش تخریب ها و قلع و قمع هایی صورت گرفت، اما عملا هیچ اتفاقی رخ نداده است.

وی افزود: مردم انتظاردارند که اگر دستگاه های نظارتی و صاحبان اختیار این اراضی اقدام به زمین خواری کردند، برخوردهای اساسی با آنها صورت گیرد؛ ضمن اینکه قوانین دراین حوزه از کارایی لازم برخوردار است، اما مسئولان توجهی به مسائل ندارند.

سخنان یوسفیان ملا شوکی بزرگ به پیکره مبارزه با زمین خواری در کور وارد می کند، اینکه دستگاههای نظارتی مانند سازمان منابع طبیعی خود زمین خوار شوند جای بسی تعجب دارد، اگر قرار است این نهادها زمین خواری کنند پس چه کسی با زمین خواران باید برخورد کند؟

متاسفانه به نظر می رسد به دلیل نه تنها افراد ثروتمند به دنبال حضور در مناطق خوش آب و هوا هستند که برخی مسئولان نیز بدشان نمی آید در این مناطق ویلاهایی داشته باشند که آب و هوا عوض کنند .

این در حالی است که پیش از این پورمختار عضو کمیسیون اصل نود با اشاره به اینکه زمین خواری با  دور زدن قانون و سوء استفاده از قوانین صورت می گیرد، گفت: خوشبختانه زمین خواری به این شکل با افزایش نظارت های مسئولان درصدور مجوزها و توجه دستگاه های ذی ربط درساخت و سازها کاهش پیدا کرده است اما ممکن است در برخی شرایط با اخذ مجوزهای قانونی از دستگاه های مختلف با هدف ایجاد منطقه گردشگری زمین منابع طبیعی تصاحب شود ولی به طورکلی میزان زمین خواری درطول یکسال گذشته کاهش پیدا کرده است.

 به نظر می رسد مهمترین اقدام در خصوص پرونده زمین خواری این دو منطقه خوش آب و هوا این است که قوه قضائیه به شکل جدی ورود پیدا کند و با متخلفان با شدت برخورد کند و از سوی دیگر اعضای ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و نماینده های مجلس  با دقت بر این موضوع حساس نظارت کنند و پیگیر حقوق ضایع شده ملت در زمین خواری برخی مدیران باشند.