در این مقاله در رابطه با مزایا و فواید کلاسهای تدریس خصوصی توضیحاتی ارائه می گردد. کلاسهای تدریس خصوصی به نسبت کلاسهای مدرسه و دانشگاه مزایای زیادی دارد. همانطور که می دانید در کلاسهای مدرسه و دانشگاه معمولا از 30 تا 40 نفر در یک کلاس حاضر هستند و به دلیل تراکم بالای کلاس و بعضا عدم توانایی مدرس و استاد در کنترل کلاس، مطالب خیلی خوب ارائه نمی شود. بعضا دانشجویان یا دانش اموزان یک ربع زودتر در کلاس حاضر می شوند تا بتوانند در ردیف های جلو جایی برای خودشان پیدا کنند. در کلاسهای تدریس خصوصی معمولا یک یا دو نفر در کلاس حاضر هستند و این تعداد کم شاگرد در کلاس خودش یک مزیت عالی به شمار می آید. در این کلاسها هم مطالب به صورت واضح ارائه می شود و هم دانش آموز یا دانشجو می تواند هر سوالی که داشته باشد را بپرسد.

111

در کلاسهای مدرسه و دانشگاه چون تعداد افراد حاضر در کلاس زیاد است، همه واقعا نمی توانند سوالهای خودشان را بپرسند و اشکالاتشان را برطرف نمایند. اگر همه ی افراد حاضر در کلاس بخواهند سوال بپرسند وقت برای ارائه درس باقی نمی ماند. در ضمن، افرادی که از لحاظ تحصیلی ضعیفتر هستند، در بسیاری از موارد از ترس تمسخر همکلاسی هایشان سوالات خودشان را نمی پرسند. نکته دیگر اینکه اگر سوال یا اشکالی مربوط به ترمهای گذشته باشد، در کلاسهای گروهی مدرسه و دانشگاه اصلا وقتی برای پرسیدن آن وجود ندارد. یکی از مهمترین مزیتهای کلاسهای تدریس خصوصی این است که در این کلاسها دانش اموز یا دانشجو می تواند هر سوالی را بپرسد و اشکالات خودش را به صورت کامل برطرف نماید. حتی اگر دانش آموز یا دانشجویی به عنوان مثال در درس ریاضی یا زبان انگلیسی اشکالات پایه ای داشته باشد و اشکالاتی داشته باشد که مربوط به ترمهای قبل باشد، می تواند در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و یا کلاسهای تدریس خصوصی زبان انگلیسی از مدرس خودش بپرسد و هیچ ترسی از گرفتن وقت کلاس و یا تمسخر سایر همکلاسی هایش نداشته باشد.

کلاسهای تدریس خصوصی در ایام امتحانات که دانش اموز یا دانشجو به مدرس و استاد اصلی خودش دسترسی ندارد می تواند کاملا مفید و موثر باشد. البته اگر اشکالات زیادی وجود دارد، از کلاسهای تدریس خصوصی باید در طول ترم استفاده کرد ولی به هر حال در ایام امتحانات نیز استفاده از این کلاسها برای رفع اشکال و جمع بندی درس و همچنین برای حل نمونه سوالات امتحانی می تواند کاملا موثر و مفید باشد. در کلاسهای تدریس خصوصی هر سوالی را می توان پرسید و اگر اشکالاتی از پایه های قبل باقی مانده است، می توان حین تدریس درس ترم حاضر و یا به صورت جداگانه با برگزاری جلسات اضافه این اشکالات را برطرف نمود.

کلاسهای تدریس خصوصی در منزل برگزار می گردد و جو راحت تری دارد. در این کلاسها یادگیری بهتر، عمقی تر و در زمان کمتری صورت می گیرد. در کلاسهای تدریس خصوصی مدرسی که قرار است تدریس کند، تعداد جلسات کلاسهای تدریس خصوصی، زمان و مکان برگزاری کلاس و ... توسط خود شاگرد و یا والدین ایشان تعیین می گردد و بنابراین این کلاسها بیشترین بازدهی را می تواند داشته باشد. در کلاسهای تدریس خصوصی سطح کلاس با توجه به میزان اطلاعات شاگرد تعیین شده و اگر ایشان در درس ضعیف باشد می توان به صورت پایه ای تر درس را ارائه نمود و بنابراین یادگیری به صورت قطع بهتر اتفاق می افتد.

در سایت ایران مدرس (www.IranModares.com) تا پائیز 96 بیش از 17000 مدرس ثبت نام کرده و در زمینه آموزش و تدریس خصوصی فعالیت دارند. برای انتخاب مدرس خصوصی مورد نظرتان می توانید کاملترین لیست مدرسین تدریس خصوصی را در سایت ایران مدرس مشاهده کنید. برای مشاهده لیست مدرسینی که در این وب سایت آگهی تدریس خودشان را ثبت نموده و در زمینه تدریس خصوصی در تهران، کرج، شیراز، اصفهان، مشهد و کل ایران فعالیت دارند بر روی عبارت لیست مدرسین تدریس خصوصی کلیک کنید. مدرسین ایران مدرس رزومه کامل، سوابق تدریس، قیمت کلاسهای خصوصی و ... را ارائه نموده اند و با آگاهی کامل می توانید مدرس مورد نظر خودتان را انتخاب کنید.