عکس جنجالی اردوغان و عباس در کاخ سفید

به گزارش افکارنیوز، تصاویر منتشر شده از استقبال «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه از «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کاخ جدیدش در آنکارا(معروف به کاخ سفید ترکیه)، جنجال زیادی در شبکه‌های اجتماعی اینترنت به راه انداخت و به سوژه‌ داغی برای طنز و فکاهی تبدیل شد.


تصویر اصلی استقبال اردوغان از عباس

در تصاویر منتشر شده از این مراسم، ۱۶ سرباز ترکیه با پوشش‌های نظامی دوره‌های مختلف تاریخی ترکیه از زمان مغول تا دوره عثمانی بر روی پله‌های پشت سر جایگاه مصافحه اردوغان و عباس ایستاده‌اند.امری که در استقبال‌های رسمی دیپلماتیک بی‌سابقه یا دست‌کم کم‌سابقه است.

گذشته از معنای سیاسی یا فرهنگی این اقدام دولت ترکیه، کاربران شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توئیتر با انتشار این عکسها و فوتوشاب آنها و نیز نوشتن کامنتهای مختلف، این اقدام را به تمسخر گرفتند.

روزنامه «حریت» ترکیه نوشت: بازیگران با پوشیدن لباسهای نظامی ترکیه که به دوره‌های مختلف تاریخ ترکیه برمی‌گردد، یک شو لباس در کاخ جدید ریاست‌جمهوری ترکیه به راه انداخت. این نخستین بار است که در تاریخ ترکیه روی می‌دهد.


تصویر فوتوشاپی؛ اردوغان و عباس با شخصیت‌های بازیAge of empir


تصویر فوتوشاپی از اردوغان و شخصیت‌های کارتونی

«قدری گورسیل» از روزنامه مشهور ملیت ترکیه، در کامنتی نوشت: اردوغان با این اقدام، عمدا می‌خواست عظمت ترکیه جدید را به نمایش بگذارد اما این تنها سیرک عثمانی در قصر ریاست‌جمهوری بود.


اردوغان و ارباب حلقه‌ها

بازتاب این اقدام کاربران شبکه‌های اجتماعی حتی در روزنامه گاردین نیز چاپ شد.