جنایت وحشتناک داعش در حق زنان ایزدی

«هادی بابا شیخ» مدیر دفتر شیخ ایزدی ها و سخنگوی این اقلیت مذهبی با شرکت در نشست اقلیتها در کشورهای اسلامی که در شهر مراکش مغرب در حال برگزاری است بخش هایی از جنایات گروهک تروریستی داعش علیه ایزدی ها را بازگو کرد و گفت: تروریست های داعش، زنان ایزدی را در بازار برده فروشی به قیمت 10 دلار می فروختند.

پایگاه سی ان ان عربی در این باره نوشت: سخنگوی ایزدی ها اظهار داشت که جنایات داعش علیه این اقلیت با فرا رسیدن ماه آگوست 2014 و حمله تروریست های داعش به ارتفاعات سنجار، آغاز شد و این جنایات همچنان ادامه دارد. زیرا هر روز بر شمار قربانیان و افراد مفقود الاثر افزوده می شود.

به گزارش العالم، باباشیخ جنایات داعش علیه ایزدی ها را غیر قابل تصور دانست و گفت: آنها بیش از 3600 ایزدی را کشته و 5800 نفر دیگر از جمله شمار زیادی زن و کودک را ربوده اند.

بابا شیخ افزود: تروریست های داعش سه هزار زن ایزدی را ربوده و آنها را در بازار برده فروشان به قیمت 10 دلار به فروش می رسیدند. آنها 18 مرقد بزرگان ایزدی را تخریب کرده و باعث آوارگی 400 هزار نفر و گرفتاری آنها به زندگی در چادرها شدند.

سخنگوی ایزدی ها گفت: ایزدی ها همواره خواستار صلح و احترام به سایر ادیان بوده اند و هیچ گونه عبارتی مبنی بر دعوت به کشتن دیگران در دین ما وجود ندارد. ما خواستار زندگی مسالمت آمیز با همگان و حفظ آداب و رسوممان هستیم.