اعضا و هواداران داعش که در شبکه های اجتماعی مانند توییتر و فیس بوک هم حضور فعال دارند در ماه های اخیر از برنامه های گپ موبایلی مانند واتس آپ و تلگرام هم برای اطلاع رسانی و جذب اعضای جدید استفاده می کنند و بعد از شناسایی و حذف کانال های خود مجددا کانال های جدیدی راه اندازی می کنند.

کانال جدید داعش در تلگرام Online Dawah Operation نام دارد و چند هفته بعد از راه اندازی توانسته توجه حامیان این گروه تروریستی را به خود جلب کند.

گردانندگان این کانال از اعضای داعش می خواهند به نفع آنها در فضای مجازی تبلیغ کنند و در سایت های مختلف به اظهارنظر به نفع این گروه تروریستی بپردازند. آنها همچنین فعالیت های خود در دیگر شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک را در این کانال بازتاب می دهند.

در این کانال تبلیغاتی در مورد گروه های دیگر حامی داعش در تلگرام هم منعکس می شود. این گروه ها هم حاوی ویدئوها و دیگر اقلام تبلیغاتی داعش هستند. اعلام برنامه در مورد نحوه استفاده از شبکه های اجتماعی برای تبلیغات به نفع داعش هم در این گروه ها و کانال مذکور وجود دارد. به عنوان مثال در یکی از پیام های گروه یاد شده آمده است که در یک هفته خاص دو روز به فعالیت در توییتر و سه روز به فعالیت در فیس بوک اختصاص می یابد.

در حالی که ادعا می‌شود توییتر و فیس بوک مطالب حامیان داعش را پاک و حذف می کنند، در عمل فعالیت حامیان تروریست ها در این شبکه های اجتماعی کماکان ادامه دارد. بررسی های موسسه تحقیقاتی Brookings نشان می دهد تعداد حساب های کاربری فعال حامی داعش در توییتر بالغ بر 46 هزار مورد است. در سال 2015 حدود 125 هزار حساب متعلق به داعش در توییتر تعلیق شد.