در ادامه تظاهرات «جنبش روشنایی» که امروز صبح شروع شد هزاران تن از شهروندان کابل مخالفت خود را با تصمیم دولت کابل مبنی بر انتقال برق ۵۰۰ کیلوواتی از مسیر سالنگ ابراز کردند.

گزارشها حاکی از آن است یک انفجار در میان تظاهرات کنندگان در منطقه دهمزنگ در کابل به وقوع پیوسته است.

منابع آگاه از کشته شدن حداقل ۱۰ نفر در این انفجار و زخمی شدن شماری دیگر خبر دادند و افزودند: سه انفجار انتحاری در میان تظاهرات کنندگان رخ داده است.

تظاهر کنندگان در ۲۷ اردیبهشت با برپایی راهپیمایی بزرگی به  خیابانها ریخته و خواهان انتقال برق ۵۰۰ کیلوواتی از طریق «بامیان» شده بودند.

تظاهرات کنندگان در ماه اردیبهشت سال جاری از دولت خواسته بودند تا زمانی که خواسته هایشان برآورده نشود دست از تظاهرات بر نمی دارند و برای بدست آوردن حق خود مبارزه می کنند.

در همین حال امروز صبح تظاهرات جنبش روشنای با حضور هزاران تن از شهروندان کابل شروع شد و آنان از مسیر های مختلف راهی کاخ ریاست جمهوری افغانستان شدند.

گزارشها حاکی از آن است راه های منتهی به کاخ ریاست جمهوری توسط دولت مسدود شده است و نیروهای امنیتی ضد شورش به تظاهرات کنندگان اجازه رفتن به طرف کاخ ریاست جمهوری را نمی دهند.

گفته می شود که دولت مسیر های که به کاخ ریاست جمهوری ختم می شود را توسط کانتینر مسدود کرده و به هیچ کس اجازه عبور و مرور را نمی دهد.

شایان ذکر است دولت کابل دو روز قبل با اعزام هیاتی از تظاهرات کنندگان خواسته است که تظاهرات دوم مرداد را لغو کنند اما با وجود این هم  جنبش روشنایی امروز تظاهرات کردند.

«معصوم استانکزی» رئیس امنیت ملی و «همایون قیومی» مشاور ارشد اقتصادی رئیس جمهور دو روز قبل با اعضای جنبش روشنایی گفتگو کردند و گفته می شود که این گفتگو ها بی نتیجه باقی مانده است.