7 شهر در جهان وجود دارد که فرصتی استثنایی برای زندگی و مهاجرت فراهم می کند؛ این شهرها مزایای بسیاری ارائه می کنند؛ زیرا به شدت به ساکنانی دائمی برای آبادانی و عمران منطقه نیاز دارند.

7 ـ دیترویت ـ ایالت میشیگان ـ آمریکا

به آن "پاریس غرب" اطلاق می شود؛ اما آن شهرِ خالی از سکنه، این نام را در نیمه دوم قرن بیستم از دست داد و اینک تلاش می کند تا بار دیگر ساکنانی جذب کند تا بتواند  بار دیگر آن عظمت و شکوه گذشته را به دست آورد. از این رو به هریک از کارکنان در بخشهای مختلف که در صدد زندگی در این شهر هستند، 2.500 دلار پرداخت می کند.

دیترویت

 

6 ـ آلاسکا ـ آمریکا

این شهر ویژه دوستداران فصل زمستان و صحنه های دل انگیز برف ویخ است. زندگی در آلاسکا برای عاشقان زمستان بسیار جالب خواهد بود. به سبب کاهش جمعیت این شهر، دولت به اصحاب حِرَف و کارکنان مبالغ مالی عرضه میکند تا  برای زندگی در این شهر تشویق شوند. با این شرط که حداقل یکسال در آنجا زندگی کنند. 

آلاسکا

 

5 ـ ساسکاچوان ـ کانادا

این استان به فارغ التحصیلانی که هنوز نتوانستند شغل مناسبی پیدا کنند، در صورتی که قصد زندگی و کار به مدت 7 سال داشته باشند، 20 هزار دلار می دهد.

ساسکاچوان

 

4 ـ آبشارهای نیاگارا ـ آمریکا

این پیشنهاد از بهترین پیشنهادها به شمار می آید،  زیرا زندگی را در زیباترین نقطه در جهان که یکی از مهمترین اماکن جذب گردشگران است، تضمین می کند. با این حال، دولت برای جذب افراد به این نقطه، مبالغ مالی عرضه می کند. آنانی که به تازگی فارغ التحصیل شدند، در صورت کار کردن در کنار منطقه آبشارها به مدت دو سال، 7 هزار دلار دریافت خواهند کرد. 

آبشارهای نیاگارا

 

3 ـ بونگا ـ آستوریاس ـ اسپانیا

این شهر کوچک در شمال شرق اسپانیا از قدیمترین مکانها در کشور به شمار می آید؛ بونگا برای آنکه بتواند به منظور بهبود اقتصاد خود،  سکنه ای جوان جذب کند، 3 هزار یورو به زوجهای جوان به منظور زندگی در آنجا پیشنهاد می کند. همچنین در مقابل هرکودکی که متولد می شود، 3 هزار یورو پرداخت می کند.

بونگا

 

2 ـ اوترخت ـ هلند

هلند یکی از معروفترین کشورها در زمینه دانش علوم انسانی و اجتماعی است؛ از این رو در یک آزمایش اجتماعی تصمیم گرفت تا به ساکنان یک شهر هزار دلار بپردازد تا از نحوه برخورد و واکنش آنها نسبت به این امر مطلع شود. هلند، شهر اوترخت را برای انجام این آزمایش انتخاب کرده است.

اوترخت

 

1 ـ کورتیس ـ نبراسکا ـ آمریکا

در این شهر کوچک آمریکایی، ساکنان از مقام های محلی شکایت دارند که دست به اقدام چندانی برای شهرشان نمی زنند؛ از این رو دولت برای حل مشکل، یک قطعه زمین را به صورت رایگان عرضه کرد تا هرآنکس که ایده ای جدید برای بهبود زیرساخت ها داشته باشد، مطرح کند.

کورتیس