به گزارش افکارنیوز،

 تا به امروز شاهد افزایش هزینه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از دوره‌ای به دوره دیگر بوده‌ایم و این روند صعودی تا سال 2012 که «باراک اوباما» و «میت رامنی» به نبرد یکدیگر می‌رفتند ادامه داشت و عدد بزرگی را نشان می داد. اما در انتخابات ریاست جمهوری فعلی میزان هزینه دچار دستخوش کلی شده است.

تخمین جدیدی که از هزینه های نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 صورت گرفته نشان می دهد این انتخابات حدود 2.65 میلیارد دلار هزینه داشته است.

این رقم کاهش هزینه‌های انتخاباتی نسبت به انتخابات سال 2012 میلای که حدود 2.76 میلیارد دلار هزینه داشته را نشان می دهد.

هزینه تبلیغات تلویزیونی نامزد‌ها در رقابت های امسال برای ورود به کاخ سفید، نسبت به سال 2012 کاهش نسبی را نشان می دهد به این دلیل که «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات تصمیم گرفت تا به رسانه‌های آزاد، توسعه دیجیتال و توئیتر شخصی خود اتکا کند نه اینکه هزینه‌های هنگفتی برای راه‌های عرفی و قدیمی تبلیغات بپردازد.

البته هیلاری کلینتون هم نسبت به اوباما تبلیغات کمتری انجام داد و هزینه برنامه‌های تلویزیونی خود  رادر مقایسه با انتخابات سال 2012 کاهش داد.

در تاریخ  آمریکا این اولین باری است که هزینه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نسبت به هزینه های تبلیغاتی انتخابات دوره قبل آن کاهش پیدا کرده است.

هزینه‌های تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سال 2000 تا 2016