به گزارش افکارنیوز،

 در جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی وبسایت «Ctrip» که پیشگام بازار آنلاین سفر و گردشگری چین است، در سال ۲۰۱۶ میلادی چینی‌ها در مجموع ۵۰۰ هزار سفر با هدف دریافت خدمات درمانی و پزشکی انجام دادند که در مقایسه با سال گذشته نشان از رشد ۵۰۰ درصدی دارد.

بر اساس این گزارش، گردشگری درمانی چهارمین حوزه مورد علاقه گردشگران چینی برای سفر است و این بخش از صنعت گردشگری چین بیشترین رشد را در یک سال اخیر تجربه کرده است.

گردشگری درمانی حوزه‌ای بسیار سودآور برای مقاصد گردشگری در چین نیز بوده، بطوری که هر گردشگر به طور متوسط ۵۰ هزار یوان چین معادل ۷۱۹۴ دلار برای دریافت خدمات پزشکی پرداخت کرده، این در حالی است که گردشگران چینی در سفر به اروپا به طور متوسط ۲۶ هزار یوان (۳۷۴۱ دلار) و در سفر به مقاصد آسیایی ۱۸ هزار یوان (۲۵۹۰ دلار) هزینه می‌کنند.

به عبارت دیگر تنها نوع سفری که در آن گردشگران متوسط هزینه بیشتری نسبت به سفر درمانی چینی‌ها دارند، سفر به مناطق قطبی است.

چک‌آپ‌های پزشکی متداول هدف اصلی گردشگران درمانی چینی در سال ۲۰۱۶ بوده و بیش از ۵۰ درصد از اهداف سفرهای پزشکی در این کشور را به خود اختصاص می‌دهد. دیگر خدماتی که گردشگرانِ متمول دریافت می‌کنند شامل جراحی پلاستیک است که از این حیث کره‌جنوبی بیشترین شمار گردشگر را دارد و آمریکا نیز بیشتر پذیرای گردشگران درمانی برای ارائه خدمات پیشرفته چون تست‌های ژنتیکی است. 

در میان چینی‌ها خدمات مراقبت پزشکی مهمترین دغدغه است و در میان قشر ثروتمند این کشور سهم بیشتری حتی درمقایسه با خرید و سفر را به خود اختصاص می‌دهد.

ژاپن همچنان در صدر کشورهای ارائه دهنده خدمات گردشگری درمانی است و پس از آن کشورهای کره جنوبی، آمریکا، تایوان، آلمان، سنگاپور، مالزی، سوئیس، تایلند و هند قرار دارند. ژاپن از پیشگامان در عرصه گردشگری درمانی است و اولین کشوری است که در سال ۲۰۱۱ ویزای ویژه درمان را صادر کرد و گردشگران چینی مهمترین مشتریان آنها هستد.

شهرهای پکن، شانگهای، شنزن به همراه تیانجن و هانگژو مهمترین مقاصد گردشگری پزشکی در چین هستند.