پاسخ جالب آلمان به تهدید ترامپ علیه بی.ام.و

  دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا، در گفتگو با روزنامه آلمانی بلید، شرکت خودروساز «بی ام و» را تهدید کرد در صورتی که یک کارخانه جدید در مکزیک تأسیس کند و خودروهای ساخته شده در این کارخانه را به آمریکا صادر کند، مالیات ۳۵ درصدی علیه این شرکت اعمال خواهد شد.

به گزارش رویترز، سخنگوی ب ام و اعلام کرده است کارخانه گروه ب ام و در سن لوئیس پوتوسی مکزیک از سال 2019 خودروهای سری 3 را تولید خواهد کرد و محصول این کارخانه برای بازار جهانی در نظر گرفته شده است. این کارخانه در مکزیک به کارخانه‌های تولید سری 3 در آلمان و چین اضافه خواهد شد.

با وجود این، دونالد ترامپ گفت: «آلمان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در جهان است. خودروهای مرسدس بنز در خیابان های نیویورک دیده می شوند. اما این تجارت متقابل نبوده است؛ برای مثال آلمانی‌ها به همان میزان شورولت نمی‌خرند و این امر رابطه تجاری را به یک خیابان یکطرفه غیرمنصفانه تبدیل می‌کند. من طرفدار تجارت آزاد هستم، اما نه به هر قیمتی».

سخنگوی ب ام و در واکنش به این سخنان گفته است: «این شرکت در آمریکا خود را در خانه حس می‌کند و به طور مستقیم یا غیرمستقیم حدود 70 هزار کارگر را در این کشور استخدام کرده است».

گابریل زیگمار، وزیر اقتصاد آلمان نیز با بیان اینکه شرکت های آمریکایی اگر دنبال فروش خودرو هستند، "باید محصولات بهتری تولید کنند"، گفت: «اگر ترامپ چنین تعرفه هایی وضع کند، خودروسازی آمریکا بیش از پیش تضعیف خواهد شد».

از سوی دیگر، ماتیاس فیزمن، رئیس اتحادیۀ خودروسازان آلمان، هم گفت: «شرکت های آلمانی تولید خوردوهای سبک را در هفت سال گذشته، چهار برابر کرده اند».