واکنش «گلدمن ساکس» به سیاست‌های مهاجرتی ترامپ

 به نقل از خبرگزاری رویترز؛ "لوید بلنکفین"، مدیر عامل اجرایی و رئیس هیئت مدیره شرکت خدمات مالی گلدمن ساکس با ارسال یک پیام صوتی به کارمندان این شرکت، سیاست مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور جهان به آمریکا را محکوم کرد و آن را مغایر با سیاست‌های این بانک دانست.

 

وی در این پیام صوتی تاکید کرد: "این سیاستی نیست که گروه ما از آن حمایت کند و خاطر نشان می کنم این موضوع به زودی در دادگاه فدرال کشور به چالش کشیده خواهد شد. این سفارشی است که عمل به آن به طور موقت لازم الاجراست."

پیش از این "رید هستینگز"، مدیر ارشد شرکت "نتفلیکس"، "تیم کوک"، مدیرعامل شرکت اپل، "ایلان ماسک"، پایه‌گذار شرکت خودروسازی "تسلا" و شرکت هوافضایی "اسپیس ایکس" نیز به "دونالد ترامپ" هشدار دادند فرمان جدید علیه مهاجران به زیان آنها و کارمندانشان تمام می‌شود. چراکه بخش اعظم کارکنان شاغل در صنایع و مشاغل فنی آمریکا را مهاجران تشکیل می‌دهند و صاحبان شرکت‌های بزرگ فناوری نگران آن هستند که فرمان جدید رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر ممانعت از ورود شهروندان 7 کشور مسلمان به آمریکا، به زیان کسب و کار آنها تمام شود.

طبق دستور جدید رئیسجمهور آمریکا، ورود پناه‏جویان به این کشور به مدت 4 ماه ممنوع شده و صدور ویزای مهاجرتی و غیرمهاجرتی برای شهروندان کشورهای سوریه، عراق، ایران، یمن، سودان، سومالی و لیبی به مدت 90 روز متوقف خواهد شد.