خواندنی‌هایی از همسر امانوئل مکرون

رسانه ها همچنان جزئیاتی از زندگی شخصی رئیس جمهور جدید فرانسه منتشر می کنند.زمانی که امانوئل ماکرون رئیس جمهور جدید فرانسه برای اولین بار با همسرش ملاقات کرد 15 سال بیشتر نداشت و همسرش نیز در سن 40 سالگی به سر می برد، متاهل بود و در سالن تئاتر مدرسه این دیدار صورت گرفت. اکنون اما بریژت مکرون در آستانه ورود به کاخ الیزه با عنوان بانوی نخست فرانسه است تا همسرش را در صحنه بزرگتری همراهی کند.

 

مکرون پس از آنکه سخنرانی پیروزی اش را پس از پیروزی در نخستین دوره انتخابات ریاست جمهوری فرانسه ارائه می کرد، همسرش در کنارش بود و از او تشکر کرد و با تشویق شدید حاضرین مواجه شد.

 

مکرون در حالی که احساساتی شده بود گفت برژیت همواره در کنار من است و الان بیش از گذشته این حضور ادامه دارد در غیر این صورت جایی که الان حضور دارم نبودم، در اینجا بود که صدها نفر از حامیان مکرون با فریاد نام برژیت او را تشویق کردند.

 

برژیت در 13 آوریل سال 1953 به دنیا آمد، وی 6 برادر بزرگتر از خودش داشت و فرزند آخر خانواده  ثروتمندی بود که کارخانه شکلات داشت. وی در شهر آمیان در شمال فرانسه زندگی می کرد. برژیت با یک بانکدار ازدواج کرده و صاحب 3 پسر بود.

 

در سال 1993، برژیت در مدرسه ای مشغول به تدریس زبان فرانسه و درام بود و مکرون نوجوان در تئاتری با مدیریت برژیت به ایفای نقش مشغول بود. یک سال پس از آن، برژیت و مکرون داستان تئاتری را به صورت مشترک نوشتند و مکرون نقش بیشتری در این تئاتر بر عهده گرفت.

 

پس از آنکه شایعه هایی درباره ارتباط میان این دو در شهر منتشر شد، ماکرون آمیان را برای اتمام تحصیلاتش در پاریس ترک کرد. در زندگینامه مکرون آمده است که وی به برژیت در آن زمان گفته بود که نمی توانی از دست من خلاص شوی، باز می گردم و با تو ازدواج می کنم.

 

مکرون در پاسخ به این سوال که در صورت پیروزی نهایی در انتخابات ریاست جمهوری برژیت چه نقشی در الیزه بر عهده خواهد داشت، گفت: در هفته های نخست پس از ریاست جمهوری جایگاه رسمی بدون دیرافت حقوق برای برژیت در نظر خواهم گرفت و نظر وی را در این زمینه جویا خواهم شد.

 

وی افزود: برژیت حضور خواهد داشت، صدایش و حضورش در کارها شنیده و دیده می شود. در کنار من حضور خواهد داشت همانطور که تاکنون بوده است.