استقلال کردهای عراق یا اسرائیل دوم؟ / پروژه جدید آمریکایی- صهیونیستی در منطقه

گروه بین الملل- گفته می شود نزدیک به سه هفته دیگر کردهای عراق تصمیم دارند تا با برگزاری رفراندومی بزرگ استقلال کردستان عراق را اعلام کنند و در این باره مسعود بارزانی که نقش اصلی را بر عهده دارد گفته : "هرگز از برگزاری رفراندوم استقلال کردستان عقب‌نشینی نخواهم کرد. "

به گزارش افکارنیوز، شاید اولین بار خطر تشکیل کردستان مستقل در عراق را دکتر ولایتی مشاور عالی  مقام معظم رهبری داد، وی سال گذشته در اجلاس موتلفه گفته بود که " آمریکایی ها در منطقه به دنبال تقویت کردهای سوریه و اتصال آنها به کردهای عراق و دیگر کشور ها و تشکیل کردستانی مستقل هستند که این خطری بالقوه می باشد. اگر کردها مستقل شوند اسرائیل دومی شکل می گیرد."

حالا اخبار شنیده شده حکایت از برگزاری رفراندومی برای برای استقلال کردهای عراق حکایت دارد که نشان از پروژه آمریکایی- صهیونیستی دارد ،زیرا  بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار ۱۳ آگوست با یکی از اعضای جمهوری‌خواه کنگره آمریکا حمایت آشکار خود را از استقلال کردستان بارزانی اعلام کرد و گفت: "کُردها مردمان جسور و طرفدار غرب هستند و آن‌ها ملتی هستند که ارزش‌های ما را حفظ و گسترش می‌دهند". کارشناسان مرکز مطالعات استراتژیک «بگین سادات» نیز در جدیدترین پژوهش‌های منطقه‌ای خود اعلام کرده‌اند: "اسرائیل به دولت مستقل کردستان احتیاج دارد"

از سوی دیگر نیز گیدون سار به عنوان نماینده حزب لیکود از احزاب قدرتمند اسرائیل نیز در توئیتر خود نوشته است که "از برگزاری رفراندوم استقلال کردستان عراق در ۲۵ سپتامبر حمایت می‌کنم"

به نظر می رسد رژیم صهیونیستی که سیاست های خود در حمایت از داعش و جریان های تکفیری را شکست خورده می بیند به دنبال ایجاد نا امنی جدیدی در منطقه است و از سوی دیگر علاقه دارد به مرزهای ایران نزدیک شود و به همین دلیل به دنبال ایجاد و حمایت از استقلال کردهای عراق می باشد.

حالا پس از یکسال و با حمایت های آشکار اسرائیلی ها و آمریکایی ها از کردستان عراق مشخص شده هشدار سال گذشته دکتر ولایتی هشداری جدی است که باید جدی تر گرفته شود زیرا اگر کردهای عراق مستقل شوند غده ای سرطانی مانند اسرائیل به عنوان اسرائیل دوم شکل خواهد گرفت.

کردهای عراق در سالهای اخیر چه از لحاظ سیاسی و چه نظامی همواره سعی کرده اند در مقابل دولت مرکزی عراق باشند و پس از حمله آمریکایی ها به عراق فرصتی برای کردها به وجود آمده که استقلال خود را بیشتر از گذشته کنند.

مساله ایجاد بحران در حفظ تمامیت ارضی عراق مشکلی جدی خواهد بود که مقامات دیپلماتیک جمهوری اسلامی نیز بارها به این مساله اشاره و بر ضرورت حفظ وحدت در عراق تاکید کرده اند اما به نظر می رسد آمریکایی ها با نقشه رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد استقلال کردستان عراق هستند تا جای پایی برای حضور دوباره خود در عراق و منطقه باز کنند.